BeWuO Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Każdy utwór to może być obiekt odczytujący nazwe z pliku, i wszystkie obirkty byłyby w tablicy. A żeby zostawały po wyłączeniu, to zapisz dane obiektów do pliku (nazwa i ścieżka), a potem wyczytujesz z pliku linie i create object. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Nie rozumiem....:( Mógłbyś jaśniej ? Jakbyś mógł to podaj kod... Edit By lion: Chodzi mi o szybki sposób, bez bawienia się z tablicami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Tablice to prosty i wygodny sposób, jak nie umiesz z nich korzystać to wciśnij w GM F1 i sie nauczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Mógłbyś mnie oświecic i powiedziec pod jakim haslem sa w helpie ?:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Szukaj hasła "tables". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Nic, a nic :( pisze ze nie znaleziono :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 6 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Poszukaj w internecie jakiś atrów o tablicach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Wszystko po angielsku......czy mógłby mi ktoś powiedziec podstawowe rzeczy o tych tablicach...tzn. jak sie je pisze i do czego slużą i jezeli sa jakies rodzaje tablic to jakie ?<_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Lipca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 Ostatnio tlumaczylem Mifie, wiec na swiezo moge pomoc: Tablice to są zbiory zmiennych występujących pod jedną nazwą. Służą do przechowywania danych i w ogóle. Bez tablic (arrays) daleko nie zajedziesz, nic lepszego nie napiszesz. Przykladowe zastosowanie tablic: a[0] = "Wielki "; a[1] = "Mały "; a[2] = "Olbrzymi "; a[3] = "Karłowaty "; b[0] = "Dobry "; b[1] = "Zły "; b[2] = "Neutralny "; b[3] = "Chaotyczny "; c[0] = "Człowiek"; c[1] = "Krasnolud"; c[2] = "Goblin"; c[3] = "Elf"; imie = a[round(random(4))] + b[round(random(4))] + c[round(random(4))]; Mamy tutaj trzy tablice: a, b i c. Do każdej z nich wrzuciłem po cztery elementy. W nawiasach kwadratowych podaje się indeks danego elementu/zmiennej. Zmienna imię bedzie miała wygenerowaną klasę bohatera. Losowane są po prostu indeksy tablic. Idąc dalej, w GM sa jeszcze tablice dwuwymiarowe: a[x,y] To taki przykladzik zeby lepiej zrozumiec, tablicę dwuwymiarową można porównać do kartki papieru w kratkę. Każde małe pole zawiera zmienną. Aby zapisać "stefan" do wiersza 5 i kolumny 3 robimy tak: nazwa_tablicy[5,3] = "stefan"; Zeby odczytac: draw_text(x,y, string( nazwa_tablicy[5,3] )); Do czego sie moze przydac? Np w rpg do przechowywania danych o broni, o to tablica ( | to podzial na kolumny): Miecz dwusieczny | 10 | 20 | sprite_1 Sztylet | 2 | 4 | sprite_2 Krótki miecz | 5 | 10 | sprite_2 zapisujemy to wszystko do tablicy w GM: global.weapons[0,0] = "Miecz dwusieczny"; global.weapons[0,1] = 10; global.weapons[0,2] = 20; global.weapons[0,3] = sprite_1; global.weapons[1,0] = "Sztylet"; global.weapons[1,1] = 2; global.weapons[1,2] = 4; global.weapons[1,3] = sprite_2; global.weapons[2,0] = "Krótki miecz"; global.weapons[2,1] = 5; global.weapons[2,2] = 10; global.weapons[2,3] = sprite_3; Tworzymy obiekt "weapon" Teraz jak zabijemy jakies potwora to robimy tak: id_nowej_broni = instance_create(x,y,weapon); // uchwyćmy id nowego obiektu with ( id_nowej_broni ) { var i; // zmienna i potrzebujemy tylko na chwile, wiec dopisujemy var i = round(random(3)); // Bo mamy 3 bronie weapon_name = global.weapons[i,0]; attack_min = global.weapons[i,1]; attack_max = global.weapons[i,2]; sprite_index = global.weapons[i,3]; } W ten sposob mamy wygenerowany nowy obiekt weapon z paroma waznymi zmiennymi jak nazwa broni, jej atak minimalny i maksymalny oraz sprite. Teraz niech ktos mi pokaze jak takie cos zrobic bez tworzenia nowych rodzajow obiektow i to bez tablic. :emot11: A tak apropos, tablice to poziom zaawansowania veryyy beginner. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 Czyli będzie ograniczona ilość tych piosenek na liście ? tak ?;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Lipca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 Jak sobie ograniczysz to tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 To ja juz nic nie rozumiem :( Najpierw BWO mowi zebym obiekty tworzyl i wszystki obiekty znalazly by sie w tablicy (no to chyba będą ograniczone :emot11:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Lipca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 Zrob sobie tablice dwuwymiarowa i zapisuj w pierwszej kolumnie nazwe muzyki, w drugiej sciezke, w trzeciej czas trwania itd. Kombinuj i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 A wracajac do tego kodu co podałeś to: Miecz dwusieczny | 10 | 20 | sprite_1 Sztylet | 2 | 4 | sprite_2 Krótki miecz | 5 | 10 | sprite_2 co to jest te 10, 20, 2, 4 itp.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 7 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 To są wartości tablicy. "|" rozdzielają kolumny, a "entery" wiersze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 8 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2004 ALe co one dają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Lipca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2004 Nic nie daja, przeciez ja sobie je wymyslilem, zeby czyms zapelnic tabele, to akurat nie jest najwazniejsze. Zreszta gdybys czytal dokladnie, to bys wiedzial do jakiej zmiennej sa zapisywane te liczby: attack_min, attack_max Rozumiesz juz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lion Opublikowano 8 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2004 Czyli miałbym zrobić cuś takiego: draw_text(5,10,'Tytuł: '+global.title); draw_text(5,25,'Wykonawca: '+global.artist); draw_text(5,40,'Album: '+global.album); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 Wzorowałem się na pokazanych tu tablicach(tu=w tym temacie) i nie wychodzi mi :P tzn ;] global.wy=0 global.wy1=0 draw_text(100,150,global.wy) draw_text(590,150,global.wy1) draw_text(500,500,global.czas) global.tekst[0]="lol" global.tekst[1]="lol1" global.tekst[2]="lol2" global.tekst[3]="lol3" global.tekst[4]="lol4" global.tekst[5]="lol5" global.tekst[6]="lol6" global.tekst[7]="lol7" if global.akcja=global.czas { draw_text(200,200,global.teskt[round(random(7))]) } if global.akcj=global.czas { draw_text(500,200,global.teskt[round(random(7))]) } if global.akc=global.czas { draw_text(500,200,global.teskt[round(random(7))]) } if global.ak=global.czas { draw_text(500,200,global.teskt[round(random(7))]) } if global.a=global.czas { draw_text(500,200,global.teskt[round(random(7))]) } Mam cos takiego :D i gdy akcja rowna sie globalnej czasu to pojawia mi sie blad ,że nie znaleziono global.tekst i jej indexów ;] Unknown variable tekst or array index out of bounds I co mam poprawic zeby dzialalo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Grudnia 2005 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 teskt[round(random(7))] ?? Nic dziwnego zamiast tekst masz napisane teSKt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 LOl własnie to zauwazylem ale mam inny problem już :D Gdy wyswietla tekst to caly czas losuje tzn skacze z tekst[0] do inncyh i gdy czas juz sie nie rowna akcji to znika ja chce zeby raz wylosowalo a nie calyczas losuje ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 Ech, warunki to co?! if zmienna=true { //akcja zmienna=false; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2005 :D i niby gdzie to wcisnąc ? EDIT: aa.. ;] Skrypt musialem dac do draw bo napisy musza sie wyswietlic mzoe dlatego caly czas losuje ktory lol ma wyswietlic ;] , a jezeli tak to jak to zmeinic ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się