Skocz do zawartości

Pytania Ferviego


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Poszukuje odpowiedzi na pytania:

- Czy można eventy ustawić w kodzie, czyli, że w step wpisuje jaki ma być event (np. create) i kod, tak żebym nie miał tysiąca eventów tylko 1.

- Jak zrobić chodzenie (bo wiem, że się da), w stepie, że np. nacisnę lpk i on poruszy się o jakąś liczbę (np. x=x-32)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-wszystkie eventy mają swoje odpowiedniki w kodzie. Create wywołujesz używakąc

GML
instance_create(x,y,nazwa_obiektu)

-po prostu sprawdzasz czy dany klawisz jest wciśnięty i wykonujesz akcje

GML
if keyboard_check(vk_left) x-=32

edit: tak jak powiedział kolega wszystko jest w faq i dokumentacji, nie po to ludzie się trudzą z jej tłumaczeniem żeby inni zadawali teraz takie pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

event_perform() - o tym poczytaj w helpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
-wszystkie eventy mają swoje odpowiedniki w kodzie. Create wywołujesz używakąc
GML
instance_create(x,y,nazwa_obiektu)

-po prostu sprawdzasz czy dany klawisz jest wciśnięty i wykonujesz akcje

GML
if keyboard_check(vk_left) x-=32

edit: tak jak powiedział kolega wszystko jest w faq i dokumentacji, nie po to ludzie się trudzą z jej tłumaczeniem żeby inni zadawali teraz takie pytania.

 

lol ? instance_create tworzy inny obiekt, a nie wywołuje Create (Create wywoła się za to w nowostworzonym obiekcie)... ale kiedyś widziałem przykład tworzenia obiektów całkowicie z kodu i wiem, że jest opcja zaprogramowania eventów w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol ? instance_create tworzy inny obiekt, a nie wywołuje Create (Create wywoła się za to w nowostworzonym obiekcie)... ale kiedyś widziałem przykład tworzenia obiektów całkowicie z kodu i wiem, że jest opcja zaprogramowania eventów w ten sposób.
Rzeczywiście, PsichiX ma racje. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
object_event_add(ind,evtype,evnumb,codestr)

 

Dokładnie to :) Jakoś nie chciało mi się zaglądać do pomocy akurat wtedy :P w ten sposób można najpierw dodać nowy obiekt, a potem przypisać mu akcję i tak naprawdę wystarczy stworzyć nowy projekt, dać execute_file i w ten sposób można napisać całą grę, za pomocą add_sprite, add_sound i właśnie object_add oraz object_event_add :) Coś jak wtyczki xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...