fervi (Skovv) Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Witajcie! Poszukuje odpowiedzi na pytania: - Czy można eventy ustawić w kodzie, czyli, że w step wpisuje jaki ma być event (np. create) i kod, tak żebym nie miał tysiąca eventów tylko 1. - Jak zrobić chodzenie (bo wiem, że się da), w stepie, że np. nacisnę lpk i on poruszy się o jakąś liczbę (np. x=x-32) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinch7 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 1. Chyba się nie da. 2. OMG! Czytaj FAQ! GML if keyboard_check(vk_left) { x-=32 } if keyboard_check(vk_right) { x+=32 } if keyboard_check(vk_up) { y-=32 } if keyboard_check(vk_down) { y+=32 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 -wszystkie eventy mają swoje odpowiedniki w kodzie. Create wywołujesz używakąc GML instance_create(x,y,nazwa_obiektu) -po prostu sprawdzasz czy dany klawisz jest wciśnięty i wykonujesz akcje GML if keyboard_check(vk_left) x-=32 edit: tak jak powiedział kolega wszystko jest w faq i dokumentacji, nie po to ludzie się trudzą z jej tłumaczeniem żeby inni zadawali teraz takie pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 event_perform() - o tym poczytaj w helpie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Stycznia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 -wszystkie eventy mają swoje odpowiedniki w kodzie. Create wywołujesz używakąc GML instance_create(x,y,nazwa_obiektu) -po prostu sprawdzasz czy dany klawisz jest wciśnięty i wykonujesz akcje GML if keyboard_check(vk_left) x-=32 edit: tak jak powiedział kolega wszystko jest w faq i dokumentacji, nie po to ludzie się trudzą z jej tłumaczeniem żeby inni zadawali teraz takie pytania. lol ? instance_create tworzy inny obiekt, a nie wywołuje Create (Create wywoła się za to w nowostworzonym obiekcie)... ale kiedyś widziałem przykład tworzenia obiektów całkowicie z kodu i wiem, że jest opcja zaprogramowania eventów w ten sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morgo Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 lol ? instance_create tworzy inny obiekt, a nie wywołuje Create (Create wywoła się za to w nowostworzonym obiekcie)... ale kiedyś widziałem przykład tworzenia obiektów całkowicie z kodu i wiem, że jest opcja zaprogramowania eventów w ten sposób.Rzeczywiście, PsichiX ma racje. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 object_event_add(ind,evtype,evnumb,codestr) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Stycznia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 object_event_add(ind,evtype,evnumb,codestr) Dokładnie to :) Jakoś nie chciało mi się zaglądać do pomocy akurat wtedy :P w ten sposób można najpierw dodać nowy obiekt, a potem przypisać mu akcję i tak naprawdę wystarczy stworzyć nowy projekt, dać execute_file i w ten sposób można napisać całą grę, za pomocą add_sprite, add_sound i właśnie object_add oraz object_event_add :) Coś jak wtyczki xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Gnysku a uzywanie object_add oraz object_event_add znacząco wpływa na szybkosc gry i wydajnosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 zrób test. stwórz x obiektów normalnie i w nich eventy jakieś. a pozniej jeden obiekt ktory bedzie tworzyl obiekty z eventami ;] i zlukaj ile co je fpsow ile ramu itd. ja tak robilem jak mialem watpliwosci jaka metode lepiej bedzie użyć w danym momencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się