Skocz do zawartości

Ruchomy, Obracany Obiekt


kowal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym jeśli to możliwe uzyskać pomoc w pewnej kwestii. Otóż mam obiekt, przyjmijmy, że to miecz w grze. Wykonuje on animację która służy do uderzenia, Taki oto kod w draw:

 

draw_sprite_ext(miecz,0,x+lengthdir_x(-27,(rot+80)+30*cos(degtorad(anim))),y+lengthdir_y(-27,(rot+80)+30*cos(degtorad(anim))),xs,ys,(rot-40)+60*cos(degtorad(anim)),coll,alpha);

 

Sprawia on - ten kod - że miecz wykonuje zamach. W związku z tym moje pytanie, chciałbym zrobić, aby pewien obiekt - mały kwadrat - zawsze znajdował się na końcówce miecza, miecza który jest rysowany, jak to zrobić? Musiałby on podobnie jak miecz się obracać, lecz nie wiem jak to zrobić :( Jeśli możecie to proszę o pomoc.

 

Lub, zamiast obiektu, może być także linia poprzez draw_line, lecz nie wiem również jak jej obrót zrobić.

 

wojownik5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wartości podstawione, moze się przyda do kodu:

var xs, ys, rot, coll, alpha;           //Wartości te podstawiamy w kodzie.

xs=image_xscale;  
ys=image_xscale;
rot=image_angle;  
coll=image_blend;
alpha=image_alpha;

 

Miecz nie ma środka, on jest spritem nie obiektem. Ustalany ruch jest od obiektu trzonu, który jest można powiedzieć pod głową.

 

tak chodzi mi właśnie o kolizje, jeśli masz jakieś pomysły inne to chętnie je wykorzystam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym rozwiązaniem jest zduplikowanie obrazka miecza z tym samym orginem. Potem na zduplikowanym mieczu rysujesz ten "kwadrat" na końcówce miecza, resztę wymazujesz. Tworzysz jakiś obiekt powiedzmy weapon ,który rysuje zduplikowanego sprita miecza z tymi samymi argumentami co rysujesz miecz. Czyli zmieniasz tylko rysowanego sprita. Oczywiście stwórz obiekt weapon na początku gry. Powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, czyli jeśli w obiekcie weapon jest akcja odnośnie rysowania w draw, że ma narysować tą kropkę, to ta narysowana kropka mimo tego ze jest narysowana to będzie kolidować, bo jest to w oddzielnym obiekcie weapon tak? :) Chcem zrozumieć działanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wrzucam testową wersję mojego ludzika, Jeśli ktoś chce może pobrać, i postarać się mi pomóc :). Próbowałem zrobić to także innymi metodami co widać w pliku, jednak nie pomogło to gdyż animacja nieraz różnie się zaczyna więc z wystrzelanym obiektem który by sprawdzało kolizje nie wyszło, zresztą zobaczcie sami, a chciałbym aby miecz uderzał także innych wrogów, więc lepiej w sumie aby cały był kolizyjny- na całej długości. Jeszcze raz proszę o pomoc i dzięki :) Kod jest trochę pogmatwany, lecz to wstępna wersja do obróbki.

 

Pobież plik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...