kowal Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Witam. Chciałbym jeśli to możliwe uzyskać pomoc w pewnej kwestii. Otóż mam obiekt, przyjmijmy, że to miecz w grze. Wykonuje on animację która służy do uderzenia, Taki oto kod w draw: draw_sprite_ext(miecz,0,x+lengthdir_x(-27,(rot+80)+30*cos(degtorad(anim))),y+lengthdir_y(-27,(rot+80)+30*cos(degtorad(anim))),xs,ys,(rot-40)+60*cos(degtorad(anim)),coll,alpha); Sprawia on - ten kod - że miecz wykonuje zamach. W związku z tym moje pytanie, chciałbym zrobić, aby pewien obiekt - mały kwadrat - zawsze znajdował się na końcówce miecza, miecza który jest rysowany, jak to zrobić? Musiałby on podobnie jak miecz się obracać, lecz nie wiem jak to zrobić :( Jeśli możecie to proszę o pomoc. Lub, zamiast obiektu, może być także linia poprzez draw_line, lecz nie wiem również jak jej obrót zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Pewnie chcesz żeby ten kwadrat po kolizji z wrogiem zadawał obrażenia? I powiedz, gdzie ten miecz ma środek (origin). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 to wartości podstawione, moze się przyda do kodu: var xs, ys, rot, coll, alpha; //Wartości te podstawiamy w kodzie. xs=image_xscale; ys=image_xscale; rot=image_angle; coll=image_blend; alpha=image_alpha; Miecz nie ma środka, on jest spritem nie obiektem. Ustalany ruch jest od obiektu trzonu, który jest można powiedzieć pod głową. tak chodzi mi właśnie o kolizje, jeśli masz jakieś pomysły inne to chętnie je wykorzystam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 ale sprite ma origin! napisz gdzie sprite miecza ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Najprostszym rozwiązaniem jest zduplikowanie obrazka miecza z tym samym orginem. Potem na zduplikowanym mieczu rysujesz ten "kwadrat" na końcówce miecza, resztę wymazujesz. Tworzysz jakiś obiekt powiedzmy weapon ,który rysuje zduplikowanego sprita miecza z tymi samymi argumentami co rysujesz miecz. Czyli zmieniasz tylko rysowanego sprita. Oczywiście stwórz obiekt weapon na początku gry. Powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Ach no tak miecz ma origin -3, 54 Ok powiedzmy, że zrobię jak mówisz tomalas, ale ten zduplikowany sprite hmm jak zrobić akcję, że gdy dotknie obiekt inny to coś się dzieje? Bo on nadal będzie rysowany tylko.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 No to robisz event kolizji. Albo w przeciwniku robisz kolizje z obiektem weapon czyli kwadratem albo na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Aha, czyli jeśli w obiekcie weapon jest akcja odnośnie rysowania w draw, że ma narysować tą kropkę, to ta narysowana kropka mimo tego ze jest narysowana to będzie kolidować, bo jest to w oddzielnym obiekcie weapon tak? :) Chcem zrozumieć działanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Jakbyś mógł zapodaj mi na PW projekt ( ofc. z samym ludzikiem i jego ruchami ;p ) Podeślę Ci już podrasowaną wersję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 26 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Postaram się dziś wrzucić silniczek do tematu, tymczasem jeśli ktoś ma jeszcze jakieś porady to z chęcią skorzystam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Witam, wrzucam testową wersję mojego ludzika, Jeśli ktoś chce może pobrać, i postarać się mi pomóc :). Próbowałem zrobić to także innymi metodami co widać w pliku, jednak nie pomogło to gdyż animacja nieraz różnie się zaczyna więc z wystrzelanym obiektem który by sprawdzało kolizje nie wyszło, zresztą zobaczcie sami, a chciałbym aby miecz uderzał także innych wrogów, więc lepiej w sumie aby cały był kolizyjny- na całej długości. Jeszcze raz proszę o pomoc i dzięki :) Kod jest trochę pogmatwany, lecz to wstępna wersja do obróbki. Pobież plik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się