Skocz do zawartości

tekst


Annachel

Rekomendowane odpowiedzi

niedokładnie! To tak jakbyś zrobił własną czcionkę i player miał wybierać imię jakie chce, coby dokładnie w skoku i wszystkim podążało za bohaterrem :blink:

 

tzn masz pokój w którym kolo wybiera txt. potem ten txt przenosi sie do 2 room i podąża za hero. ale każdą litere musiałbym chyba wkleić w spricie :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiary hero: 16x 32y

wymiary napisu: przypuśćmy litera max: 5x 6y a min:3x 6y

oczywiście w pixelkach

 

a co do radSun'a to mam 6.1 i 5.0 ( i 4 hehe...)

 

zresztą to 2 rozwiązanie Pawli'ego są całkiem prawdopodobne.

 

Nie mogę też sprawdzić tego teraz, ponieważ nie piszę z domu, a w chacie nie mam NET'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GM 6.1 jest obsługa czcionki jako sprite'a tylko w tej chwili jestem w pracy i nie moge sprawdzić. O ile dobrze pamiętam trzeba w helpie w którymś dziale o resources poszukać, trzeba szukać funkcji która sprite'a deklaruje jako fonta. Jak nikt nie pomoże to jutro rano napisze o co dokładnie chodzi bo dzisiaj już mnie w chacie nie będzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

font_add_sprite(spr,first,prop,sep)

spr - sprite

first - index pierwszego znaku

prop - proporcjonalność czcionki

sep - odległość między znakami

 

W Draw jakiegoś obiektu dajesz:

draw_set_font(font);//wybierasz czcionkę
draw_set_halign(fa_center);//wyśrodkowujesz tekst
draw_text(player.x, player.y+33,'jakiś tekst');

font - nazwa czcionki

player - player ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...