Annachel Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 chłopaki! Chcę zrobiś coś takiego, że tekst, wcześniej napisany przez playera, zrobiony przeze mnie (litery jakby z własnej czcionki) podąża w platformówce za obiektem bohatera. pomożecie? :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 x=bohater.x y=bohater.y o to ci chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Annachel Opublikowano 7 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 niedokładnie! To tak jakbyś zrobił własną czcionkę i player miał wybierać imię jakie chce, coby dokładnie w skoku i wszystkim podążało za bohaterrem :blink: tzn masz pokój w którym kolo wybiera txt. potem ten txt przenosi sie do 2 room i podąża za hero. ale każdą litere musiałbym chyba wkleić w spricie :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawli Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Wyświetlanie tekstu: w draw objektu wstaw draw_text(x+wartosc,y+wartosc,'test'); natomiast dane tekstu mozna zrobic w różny sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Annachel Opublikowano 7 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 to też nie to Pawli! Litery zrobione są przeze mnie ( bo chcę np. palące się) łapiesz? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawli Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 To zrób tak: draw_text_sprite(32,32,'1234',-1,-1,litery,"0",1); wartość litery jest to sprites zaś 1,2,3,4 itp. to wartość danego imażu :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Tej funkcji nie ma w GM6.1, chyba że masz GM5.3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Powiedz może jakie wysokości mają twój bohater i litery (oczywiście nie razem, tylko ile sam bohater i ile same litery), bo wiem jaki kod mógłbyś dać, ale mi potrzebne są owe wymiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Annachel Opublikowano 8 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 wymiary hero: 16x 32y wymiary napisu: przypuśćmy litera max: 5x 6y a min:3x 6y oczywiście w pixelkach a co do radSun'a to mam 6.1 i 5.0 ( i 4 hehe...) zresztą to 2 rozwiązanie Pawli'ego są całkiem prawdopodobne. Nie mogę też sprawdzić tego teraz, ponieważ nie piszę z domu, a w chacie nie mam NET'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Po tym długim czasie trochę zapomniałem, co miałem ci zaproponować, ale spróbuj metod poprzedników, a w tym czasie postaram się przypomnieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 W GM 6.1 jest obsługa czcionki jako sprite'a tylko w tej chwili jestem w pracy i nie moge sprawdzić. O ile dobrze pamiętam trzeba w helpie w którymś dziale o resources poszukać, trzeba szukać funkcji która sprite'a deklaruje jako fonta. Jak nikt nie pomoże to jutro rano napisze o co dokładnie chodzi bo dzisiaj już mnie w chacie nie będzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 font_add_sprite(spr,first,prop,sep) spr - sprite first - index pierwszego znaku prop - proporcjonalność czcionki sep - odległość między znakami W Draw jakiegoś obiektu dajesz: draw_set_font(font);//wybierasz czcionkę draw_set_halign(fa_center);//wyśrodkowujesz tekst draw_text(player.x, player.y+33,'jakiś tekst'); font - nazwa czcionki player - player ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się