Matt Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 witam mam problem. jak zrobic tak aby byl skok ( taki jak w platformowkach ) , i jakis pomysl na menu... bo ja kompletnie nie umiem ( poprostu jak biore jump to on skacze w jakies inne miejsca) z gory thx , Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 ( poprostu jak biore jump to on skacze w jakies inne miejsca) Przyznaję się że tym mnie rozśmieszyłeś do łez... Musisz użyć grawitacji. Pisałem to już 29 razy, napisze 30..... choć lepiej skopiuje tekst który pisałem jakiemuś ludkowi. Cytuję moją wypowiedź: Na tym forum pisałem to już 28 razy. Wystarczy w zakładce szukaj wpisać grawitacja i tam będzie tego pełno. Otóż cytuje 29 raz moją wypowiedź: QUOTE tworzysz objeckt blok(to objekt po ktorym chodzic bedzie hero, pamietaj zeby byl on soild).tworzysz objekt hero. W jego stepie dajesz CODE if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} W colizji z blokiem CODE move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 przy nacisnieciu klawiszu prawo dajesz CODE if place_free(x+4,y) {x+=4} a przy przycisku w lewo CODE if place_free(x-4,y) {x-=4} Teraz trzeba ustalic jeszcze skakanie ktore ustawiasz w przycisku w gore CODE if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Pisalem z pamieci wiec moze sie tam cos nie zgadzac. Oczywiscie mozesz zmieniac wartosci skoku oraz ruchu w boki. Mozesz też zmienic przyciski ktorymi hero ma chodzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Eh, wy nowicjusze myślicie że to jest wszystko "gotowe" tak jak w klikach. Tutaj trzeba napisać własne skrypty skoku, poruszania się itd. Nie ma nic gotowego! Każdy "programista" na GMC ma własne sztuczki i inne tym podobne, na rozwiązywanie problemów z upartym GMLem. Niechętnie więc się nimi dzielą, bo sami nad tym siedzieli ładne pare godzin. Jeśli pytasz jak coś zrobić to lepiej sam pomyśl jak to można zrobić (ale do tego musisz mieć przynajmniej podstawy GMLa w małym paluszku) albo sprawdź czy na forum taki temat nie był poruszanu (służy do tego "Szukaj"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 btw. szukalem sorry za to , ale wszystko mam sam zrobione.tylko niewiem jak z tym skokiem w rpg! bo w platformowce to wiem ;/ a podtsawy gmla to znam ;)) tak , ale to jest gra taka jak rpg ( stare gry na pegazusa , typu "zolwie ninja , kunio kun.)potrzebuje code na taki skok. z gory thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Eeee... niezbyt rozumiem o co Ci chodzi... Przecież w grach typu RPG nie stosuje sie skoków. Postać chodzi tylko na boki. Mógłbyś jaśniej wytłumaczyć Twój problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 to nie jest gra rpg , ale rpg podobna - grales w pegazusa? robie gre kunio kun - chodzi w gore , dol , lewy , prawy , skacze , bije. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 jeszcze w create bohatera gravity_direction=270 zeby lecial w dol albo inny kierunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 jeszcze w create bohatera gravity_direction=270 zeby lecial w dol albo inny kierunek <{POST_SNAPBACK}> tak , ale to co podal bigshark jest do gier platformowych ( gdzie sie idzie w lewo i w prawo. a ja potrzebuje czegos takiego jak rpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 W create: z=0 //wysokosc jump=1 jumpZ=0 W step: if jump {if jumpZ {z+=1 if z=16 jumpZ=2 if jumpZ=2 {z-=1 if z=0 {jumpZ=0 jump=1}}} W spacji: if jump {jump=0 jumpZ=1} W draw: draw_sprite(image_index,image_single,x,y-z) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się