kapcior7 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 siema mam takie coś , robie grę i nie wiem jak zrobić chodzenie po menu tzn. mam sprita Start i Start1 , exit i exit 1 ,load i load1 chcę że jak nacisne sztrałkę w góre lub w dół to żeby przechodziło i zmieniały sie sprite :D nie potrafie tego zrobić szkoda :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 operacje na zmiennych i na sprite sie klaniaja create : spr = 0 przycisk w gore spr +=1 w dol spr -=1 draw: //sprawdzanie switch (spr) { case 1: sprite_index = Start; break; case 2: .....; .... .... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Stycznia 2009 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 ja bym zrobił tak: GML //-------------------------------- //CREATE //nazwy spritow m[0]=spr_start; m[1]=spr_exit; m[2]=spr_load; kursor = 0; //-------------------------------- //DRAW var img; for (i=0; i<3; i+=1) { if kursor == i then img = 1 else img = 0; draw_sprite(m,img,320,200+(i*30)); } //-------------------------------- //KEYBOARD KEY PRESS DOWN if kursor < 2 then kursor +=1 else kursor = 0; //-------------------------------- //KEYBOARD KEY PRESS UP if kursor > 0 then kursor -=1 else kursor = 2; sprite są wyśrodkowane i mają 30 px wysokości w tym przypadku, jeżeli jest inaczej,t o trzeba odpowiednio przerobić draw_sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się