Moho Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Witam Mam problem z takim kodem : Calosc jest w evencie collision z pociskiem player'a KOD MA ZAZNACZONE OTHER a nie SELF !!!!! instance_change(blood,false) //Pocisk zamienia sie w krew with other HPZOMBIE = -1+ // -1 energi zombiaka sound_play(zombie_pain_002) if instance_exists(Bullet_object) //tutaj nie jestem pewien ale jezeli zaistnieje obiekt to... then instance_destroy() //...ma go usunac (przy kolizji z zombiakiem) else if HPZOMBIE < 1 // jezeli energia zombiaka bedzie mniejsza niz 1 to... { instance_change(obj_doc_zombie_death_bullet,false) //...ma sie zmienic na scierwo sound_stop(zombie_pain_002) sound_play(Zombie_death) instance_destroy() } no i jest problem z warunkiem if HPZOMBIE < 1 podczas strzału w owego zombiaka wyskakuje blad : Unknow variable HPZOMBIE cos moze zknocilem w kodzie ale identycznie mialem wczesniej w wersji D&D. Prosił bym o pomoc, będe bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Moho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 "HPZOMBIE = -1+" ?? może "HPZOMBIE -=1". Pozatym gdzieś wcześniej musisz zadeklarować zmienną "HPZOMBIE". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Zdeklarowalem HPZOMBIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 A zadeklarowaleś zmienną HPZOMBIE? Daj w create zombiaka HPZOMBIE= 100 (możesz wpisac inną liczbę). Wtedy powinno działać. EDIT: Wziął mnie SLy wyprzedził :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Gdzie ją zadeklarowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 A zadeklarowaleś zmienną HPZOMBIE? Daj w create zombiaka HPZOMBIE= 100 (możesz wpisac inną liczbę). Wtedy powinno działać. <{POST_SNAPBACK}> PRZECIEŻ mowie ze zdeklarowalem !! pozatym dalej blad wyskakuje mimio ze podalem HPZOMBIE -=1 ale przynajmnie dzwiek sie odtwarza ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Napisz gdzie ją zadeklarowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 W obiekcie przeciwnik w evencie CRATE a wyglada to tak : { HPZOMBIE = 15 hspeed = 3 } moze hspeed ma nie byc w create tylko w steps ?? :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Jeśli zadeklarowałeś ją w jakimś innym obiekcie (np. Zombie) to wtedy musisz się do niej odwoływać w ten sposób: Zombie.HPZOMBIE Albo zrób ją globalną global.HPZOMBIE Edit: W tym wypadku: przeciwnik.HPZOMBIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Jeśli zadeklarowałeś ją w jakimś innym obiekcie (np. Zombie) to wtedy musisz się do niej odwoływać w ten sposób:Zombie.HPZOMBIE Albo zrób ją globalną global.HPZOMBIE <{POST_SNAPBACK}> Zdeklarowane jest w tym samym co jest kolizja z pociskiem. EDIT To znaczy jest Obiekt o nazwie Zombie_doctor a wnim jest event crate w ktoym jest wlasnie HPZOMBIE zdeklarowane i kolizja z pociskiem... Tymon: Używaj EDIT jeśli chcesz jeszcze coś dopisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Ale czemu to "Other"? Jeśli dobrze rozumiem to obiekt "przeciwnik" jest tym zombiakiem któremu odejmujesz HP więc powinno być "Self". Dlatego nie wykrywa zmiennej HPZOMBIE bo próbuje znaleźć ją w innych(other) obiektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 To jak mam napisac zeby pocisk zmienil sie w krew ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 W obiekcie pocisk, w collision z zombiakiem wstawiasz odpowiednie instrukcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 with obj_pocisk instance_change(blood,false) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Zmienilem kod na : HPZOMBIE -= 1 // -1 energi zombiaka sound_play(zombie_pain_002) with Bullet_object instance_destroy() if HPZOMBIE < 1 // jezeli energia zombiaka bedzie mniejsza niz 1 to... { instance_change(obj_doc_zombie_death_bullet,false) //...ma sie zmienic na scierwo sound_stop(zombie_pain_002) sound_play(Zombie_death) instance_destroy() } i dziala !!! :lol: Dziękuje wam !!!! :lol: :lol: EDIT: jeszcze malutkie pytanko jak napisać w kodzie "reverse vertical albo horzontal" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 direction -=180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 to co sly powiedzial zawroci calkowicie a zeby zawrocic horizontal hspeed*=-1 a do vertical vspeed*=-1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 No tak ale "reverse" to właśnie całkowita zmiana kierunku o 180 stopni :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 6 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Dobrze..... dzięki Wam za wszystko !! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się