Ziomtron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 W mojej grze bohater idzie w stronę celownika gdy trzymam "W", ale nie chce się do niego odwracać. Wiem o direction=point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y); image_angle ale mam wersję darmową. Sprawdziłem wszystkie przykłady strzelanek z widokiem od góry i wszystkie wykorzystują to rozwiązanie. Szukałem też w tematach i nic. Czy da się to w ogóle obejść? Jeśli tak, to proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 image_angle = direction direction = point_direction(x,y,celownik.x,celownik.y); // to jesli masz wersje pro a jesli nie to bedzie ci trudno bo bedziesz musial robic sprity obrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsamodasxD Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 a czy obj. celownik ma ustawione x=mouse_x; y=mouse_y; ???? edit: zapomnialem o tym^^ image_angle = direction; Hunter mnie wyprzedzil ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziomtron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Sprity obrotu... Ok dzięki. Jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to byłbym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 image_single() ?? jeżeli nie masz pro to to jest jedyne rozwiązanie ^^' EDIT: GML image_single = direction * image_number/360; EDIT2: Aah, no i oczywiście sprity obrotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziomtron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Dzięki, bo już zacząłem robić klatki obrotu. EDIT: Wpisałem to w stepie bohatera i nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narlo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Mam nadzieję że używasz do tego GMa :] Jest banalny sposób na zrobienie animacji obracania się postaci: W edycji spritów klikamy na Animation >> Rotation Sequence >> Clockwise Przy Number of Frames wpisujesz liczbę klatek. To tak na wszelki wypadek, gdybyś o tym nie wiedział :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziomtron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Dzięki. Mam już tą animację. Co teraz jak ją do gry wrzucić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drobiu Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 najlepiej zrób sobie 36 klatek tego obrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziomtron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Mam 36 klatek. Jak zastosować to w grze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 No to teraz musisz sprawdzac direction i odpowiedni image_index walnac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Mam 36 klatek. Jak zastosować to w grze? Ten kod i wtedy normalnie sprita od tego :) Edit: Kura, Hanter ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziomtron Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Który kod? Edit: Sorki za tyle pytań, ale jestem noobkiem. To dopiero moja druga gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 np. tak image_single = direction * image_number/360; direction=point_direction(x,y,cos.x,cos.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziomtron Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Wielkie Dzięki za zainteresowanie moim problemem i pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się