krzemo Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam, jestem amatorem, który przeczytał tutorial na temat stringów oraz kilka tematów i nadal nie umie stringa wstawić. Może mi ktoś obrazowo wytłumaczyć, jak tego dokonać? Gdzie mam ów kod wpisać - ja próbowałem klockiem "execute code" na obiekcie i nic nie wyszło. druga sprawa - jak graficznie zrobić "liczbę hp"? Jeśli się nie da, lub to za trudne, to jak to zrobić mając zapisany w pliku robionej gry font? trzecia - obiektowi "życiowo", który jest obrazkiem napisałem klockiem "execute code" że ma zmienną hp:=100. Kazałem mu też zmienić obrazek, kiedy hp spadnie ponizej 90 (klocek "test variable" i if hp is smaller then 90). Pomimo tego, że inny obiekt co sekundę odejmuje mu 5 hp - rysunek nie zmienia się, gdzie może ktwić błąd? przepraszam, jeśli takowe tematy były, ale w FAQ nic nie znalazłem/(albo nie wyszło, jak ze stringiem) a przeglądać 222 list pełnych tematów nie mam ochoty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 nie rozumiem, co chcesz uzyskać tym stringiem. nie ma sprawy. Napisz tylko dokładnie co i jak, bo z Twojej wypowiedzi ciężko się połapać co jest głównym problemem. PS. Aby użyć danej czcionki w gm musisz ją pierw załadować do gm( prawym myszki na folder fonts > Add font ) i potem przed rysowaniem tekstu musisz użyć draw_set_font( nazwa ) albo użyć odpowiadający temu klocek ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 dzięki za PS'a, a co do reszty, to: 1) string: nie działa mi. W graficznym obiekcie dałem klocek "draw text", dałem parametry miejsca zgodne z wymiarem pokoju a w grze nic się nie pojawia. 2) graficzny, numeryczny poziom życia, jak w quake'u chociażby. Żeby narysowane wcześniej cyfry pokazywały mi na bieżąco, numerycznie poziom życia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ad 2. Wybierasz Add>Font>Arial>Rozmiar 45 :D No i w Evencie draw : GML draw_set_font(/*nazwa fonta*/font0) draw_text(x,y/*wpisujesz jakie chcesz*/,"HP:"+string(/*życie*/health)) Edit: Jeśli nie działa(nie pojawia się Sprite) dodaj do draw : GML draw_sprite_ext( sprite_index,image_index,x,y,image_xscale, image_yscale,image_angle, image_blend,image_alpha); A Edit2: Masz przykład, bez Spritów : https://gmclan.org/up2049_11_rys_HP.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 o, w końcu DZIAŁA, dziękuje bardzo :) ale oto...mam inne pytanie. czy istnieje komenda wyłączająca/włączająca mysz? tzn komenda, po wpisaniu której, klikanie myszą nic nie daje i taka komenda, która przywróci sprawność myszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 o, w końcu DZIAŁA, dziękuje bardzo :) ale oto...mam inne pytanie. czy istnieje komenda wyłączająca/włączająca mysz? tzn komenda, po wpisaniu której, klikanie myszą nic nie daje i taka komenda, która przywróci sprawność myszy? Poprostu tworzysz zmienna ktora pilnuje czy mysz ma dzialac. GML if mysz = true { //kod// } a jak ma dzialac to jakiemus obiektowi ustawiasz klikniecie spacja czy czyms tam i kod GML if mysz = true { mysz = false } else mysz = true Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 no dobra, ale jak wygląda ten kod dezaktywujący mysz? ;p co mam wpisać w "execute code", aby mysz nie działała? EDIT: a dobra, wpadłem sobie jak to zrobić. Dziękuje wszystkim za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się