Skocz do zawartości

obsługa napisu i żytko, co się zachowuje brzydko...


krzemo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem amatorem, który przeczytał tutorial na temat stringów oraz kilka tematów i nadal nie umie stringa wstawić. Może mi ktoś obrazowo wytłumaczyć, jak tego dokonać? Gdzie mam ów kod wpisać - ja próbowałem klockiem "execute code" na obiekcie i nic nie wyszło.

 

druga sprawa - jak graficznie zrobić "liczbę hp"? Jeśli się nie da, lub to za trudne, to jak to zrobić mając zapisany w pliku robionej gry font?

 

trzecia - obiektowi "życiowo", który jest obrazkiem napisałem klockiem "execute code" że ma zmienną hp:=100. Kazałem mu też zmienić obrazek, kiedy hp spadnie ponizej 90 (klocek "test variable" i if hp is smaller then 90). Pomimo tego, że inny obiekt co sekundę odejmuje mu 5 hp - rysunek nie zmienia się, gdzie może ktwić błąd?

 

przepraszam, jeśli takowe tematy były, ale w FAQ nic nie znalazłem/(albo nie wyszło, jak ze stringiem) a przeglądać 222 list pełnych tematów nie mam ochoty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem, co chcesz uzyskać tym stringiem.

 

nie ma sprawy. Napisz tylko dokładnie co i jak, bo z Twojej wypowiedzi ciężko się połapać co jest głównym problemem.

 

PS. Aby użyć danej czcionki w gm musisz ją pierw załadować do gm( prawym myszki na folder fonts > Add font ) i potem przed rysowaniem tekstu musisz użyć draw_set_font( nazwa ) albo użyć odpowiadający temu klocek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za PS'a, a co do reszty, to:

 

1) string: nie działa mi. W graficznym obiekcie dałem klocek "draw text", dałem parametry miejsca zgodne z wymiarem pokoju a w grze nic się nie pojawia.

 

2) graficzny, numeryczny poziom życia, jak w quake'u chociażby. Żeby narysowane wcześniej cyfry pokazywały mi na bieżąco, numerycznie poziom życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 2. Wybierasz Add>Font>Arial>Rozmiar 45 :D

No i w Evencie draw :

 

GML