Skocz do zawartości

Drzewa i łuski za pomocą surfaces


Rekomendowane odpowiedzi

w create zamień kod rysowania

GML
draw_sprite_ext( ID. sprite_index , 0 , ID.x , ID.y , ID.scale , ID.scale , ID.image_angle , -1 , 1 )
na:
GML
draw_sprite_ext( ID. sprite_index , 0 , ID.x , ID.y , 1 , 1 , ID.image_angle , -1 , 1 )
tak to jest jak się kopiuje nie myśląc co jest co... <_<
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety skrypt od Marka jest zawodny ponieważ kiedy używam go w grze i przechodzę z rooma w którym nie ma surfaces do romma z surfacami wyskakuje szereg ponad 12 błędów oto co znajduje się w obiekcie kontrolującym surfaces :

 

CREATE

GML
surface = surface_create( room_width , room_height )

surface_set_target( surface )

 

 

draw_clear_alpha( 0, 0 );//czyszczem surface :P

 

count = instance_number( brick) // ilość cegiełek - potem to nie będzie potrzbene, można usunąć

for( i = 0; i < instance_number( brick ); i += 1 )

{

ID = instance_find( brick , i )

draw_sprite_ext( ID. sprite_index , 0 , ID.x , ID.y , 1 , 1 , ID.image_angle , -1 , 1 )

}

 

surface_reset_target()

with( brick ) instance_destroy()

 

sprite = sprite_create_from_surface( surface , 0 , 0 , room_width , room_height , 0 , 1 , 0 , 1 , 0 , 0 )

surface_free( surface )

 

 

DRAW

 

GML
draw_sprite( sprite ,0 , 0 , 0)

 

Jeszcze jedno pytanie czy obiekt kontrolujący surface musi być wrzucony do gry jako ostatni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...