LolikZabijaka Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Cześć, mam pytanie chcę aby drzewa i łuski broni były rysowane surface'ami próbowałem zrobić to na pewnym przykładzie, jednak skrypt okazał się zawodny. Jak to zrobić ?? Dodam tylko że drzewa rysują cienie a łuski wydają dźwięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 śmieszny jesteś, wiesz? robiłem Ci kiedyś taki przykład. Nawet nie pamiętasz... https://gmclan.org/up1558_11_multi_brick_on_sprite.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 kiedy włożyłem skrypt do gry wyskoczyło mi unkovn variable scale a potem w kodzie wyskoczyło draw_sprite (sprite, 0,0,0) unkovn variale sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 w create zamień kod rysowania GML draw_sprite_ext( ID. sprite_index , 0 , ID.x , ID.y , ID.scale , ID.scale , ID.image_angle , -1 , 1 )na:GML draw_sprite_ext( ID. sprite_index , 0 , ID.x , ID.y , 1 , 1 , ID.image_angle , -1 , 1 )tak to jest jak się kopiuje nie myśląc co jest co... <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 teraz z kolei nie widać titlesetów i niektórych obiektów sprostowanie titlesy widać, ale jest kolejny problem, drzewa obsługują tylko jednego sprite'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 drzewa obsługują tylko jednego sprite'a nie do końca rozumiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 no że mają tylko jeden sprite, w create jest losowy sprite, a w grze wybiera jednego do wszystkich drzew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 self.sprite_index = sprite ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 hehe, teraz to doje**ałeś :D nie wiem czemu nie tyrka, ale spróbuj tak: GML draw_sprite_ext( choose( spr_tree1 , spr_tree2 , spr_tree3 ) , 0 , ID.x , ID.y , 1 , 1 , ID.image_angle , -1 , 1 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Niestety skrypt od Marka jest zawodny ponieważ kiedy używam go w grze i przechodzę z rooma w którym nie ma surfaces do romma z surfacami wyskakuje szereg ponad 12 błędów oto co znajduje się w obiekcie kontrolującym surfaces : CREATE GML surface = surface_create( room_width , room_height ) surface_set_target( surface ) draw_clear_alpha( 0, 0 );//czyszczem surface :P count = instance_number( brick) // ilość cegiełek - potem to nie będzie potrzbene, można usunąć for( i = 0; i < instance_number( brick ); i += 1 ) { ID = instance_find( brick , i ) draw_sprite_ext( ID. sprite_index , 0 , ID.x , ID.y , 1 , 1 , ID.image_angle , -1 , 1 ) } surface_reset_target() with( brick ) instance_destroy() sprite = sprite_create_from_surface( surface , 0 , 0 , room_width , room_height , 0 , 1 , 0 , 1 , 0 , 0 ) surface_free( surface ) DRAW GML draw_sprite( sprite ,0 , 0 , 0) Jeszcze jedno pytanie czy obiekt kontrolujący surface musi być wrzucony do gry jako ostatni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się