Skocz do zawartości

KARNE...


kubal09

Rekomendowane odpowiedzi

Zrób, że masz obj_point i jak strzelisz, to ten obj się pojawia w dowolnym miejscu na mapie, a obj_bramkarz ma move_towards_point(obj_point.x,obj_point.y,<<tutaj wpisujesz liczbę, która ma być odpowiednikiem prędkości>>)

 

To takie proste rozwiązanie.

 

EDIT:

A dowolne miejsce na mapie, oczywiście ustawisz wstawiając klocek instance create a object i tam jest chyba takie coś jak random :)

 

Pozdro.

Ch3m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś takiego:

GML
CREATE: dir = 90

 

STEP:

if ( keyboard_check( vk_left )) dir += 2

else

if ( keyboard_check( vk_right )) dir -= 2

 

if ( keyboard_check_pressed( vk_space ))

{

i = instance_create( x , y , pilka )

i. speed = 10

i. direction = dir

 

bramkarz. vspeed = 5 * choose( -1 , 1 );

}

 

bramkarz Create: friction = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ;p

@edit wychodzę więc przetestuje gdzieś tak ok. 22 ;p. nara;p

 

POŁĄCZONO:

 

sorry za double posta ale sie rozpadalo i wrociłem i sprawdziłem kod ale sie pokazuje błąd przy włączaniu:

-----------------------------------------------

COMPICATION ERROR in code action

Error in code at line 14:

 

bramkarz Create friction = 1

At posision 11 : Variable name expected

------------------------------------------------

 

To o co chodzi?

 

Chłopcze, nie doublepostuj na przyszłość, od tego masz opcję edycji posta :P

ΨΧΞ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bramkarz Create friction = 1

a po jaka cholibke Ci to "Create"? -.-

Nie przepisuj kodu bez przeanalizowania co od czego jest, bo daleko nie zajedziesz na tym wózku..

GML
bramkarz.friction = 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra git. wszystko mam. Ale jest kilka ale ;P.

 

Po 1:

Jak zrobic aby piłka (Ta lecąca niszczyla sie po ok. 3 sek.? Bo jak wysle sie z 8 pilek to sie gra zawiesza.... :glare: )

 

Po 2:

Żeby brawkarz mógł się rzucac np. w lewo i zmieniac przytym grafe :lol:

 

 

Prosze o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa....

Wiem jak jest przejscie w lewo ale nie potrafie tego zastosowac. Bo to narazie te karne wygladaja tak:

Gośc szczela a bramakrz stoi ;P.

Chcialbym zrobic zeby sie rzucal.

Aha i jescze chcialbym zrobic tak zeby byla jakas strzalka w tym kierunku strzalu bo czasami sie gubie ;P

 

Prosze o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
draw_arrow( x , y , x + lengthdir_x( 50 , dir ) , y + lengthdir_y( 50 , dir ) , 5 )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, jak ten kod będzie brzmieć, zależy, czy boisko masz w pionie(do góry), czy poziomie(w bok). Bynajmniej z moim skillem. Jeżeli do góry, to w step bramkarza daj:

 

xx = pilka.x

position_change(xx,y,obj_bramkarz,true)

 

jeżeli poziome:

 

yy = pilka.y

position_change(x,yy,obj_bramkarz,true)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...