kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Witam! Chciałbym wiedzieć jak zrobić takie coś jak rzuty karne. Żeby można było wybrać kierunek strzału (lewo,prawo,środek) i żeby bramkarz się rzucał w losowym kierunku. Proszę o pomoc. Kubal09 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ch3mical Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Zrób, że masz obj_point i jak strzelisz, to ten obj się pojawia w dowolnym miejscu na mapie, a obj_bramkarz ma move_towards_point(obj_point.x,obj_point.y,<<tutaj wpisujesz liczbę, która ma być odpowiednikiem prędkości>>) To takie proste rozwiązanie. EDIT: A dowolne miejsce na mapie, oczywiście ustawisz wstawiając klocek instance create a object i tam jest chyba takie coś jak random :) Pozdro. Ch3m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 coś takiego: GML CREATE: dir = 90 STEP: if ( keyboard_check( vk_left )) dir += 2 else if ( keyboard_check( vk_right )) dir -= 2 if ( keyboard_check_pressed( vk_space )) { i = instance_create( x , y , pilka ) i. speed = 10 i. direction = dir bramkarz. vspeed = 5 * choose( -1 , 1 ); } bramkarz Create: friction = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Marek a ten kod co ty dałeś to gdzie go dac? @edit poprawiłem już jest kod a nie mod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 jaki mod? :| E: a kod? przecież masz wszystko opisane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megaman Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 tam gdzie pisze create to raczej do create tam gdzie pisze step to raczej do step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Dzienki już wiem :P A jest tam aby bramkarz bronił? Bo jak nie to plz dodajcie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 nie wiem, sprawdz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Ok ;p @edit wychodzę więc przetestuje gdzieś tak ok. 22 ;p. nara;p POŁĄCZONO: sorry za double posta ale sie rozpadalo i wrociłem i sprawdziłem kod ale sie pokazuje błąd przy włączaniu: ----------------------------------------------- COMPICATION ERROR in code action Error in code at line 14: bramkarz Create friction = 1 At posision 11 : Variable name expected ------------------------------------------------ To o co chodzi? Chłopcze, nie doublepostuj na przyszłość, od tego masz opcję edycji posta :P ΨΧΞ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Hmm bo pernie chcesz ja zaadresowac((ta zmienna) a nie styawiasz kropki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 To popraw ktoś kod albo zróbcie przykład xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 bramkarz Create friction = 1 a po jaka cholibke Ci to "Create"? -.- Nie przepisuj kodu bez przeanalizowania co od czego jest, bo daleko nie zajedziesz na tym wózku.. GML bramkarz.friction = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 ja pier... ten kod ma miał mieć bramkarz w create... bramkarz Create: friction = 1czy to Ci nic nie mówi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Dobra git. wszystko mam. Ale jest kilka ale ;P. Po 1: Jak zrobic aby piłka (Ta lecąca niszczyla sie po ok. 3 sek.? Bo jak wysle sie z 8 pilek to sie gra zawiesza.... :glare: ) Po 2: Żeby brawkarz mógł się rzucac np. w lewo i zmieniac przytym grafe :lol: Prosze o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 po co alarm? w evencie outside room i w kolizji z bramką w piłce daj jej usuwanie. poruszanie w lewo to np. x - = 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Taaa.... Wiem jak jest przejscie w lewo ale nie potrafie tego zastosowac. Bo to narazie te karne wygladaja tak: Gośc szczela a bramakrz stoi ;P. Chcialbym zrobic zeby sie rzucal. Aha i jescze chcialbym zrobic tak zeby byla jakas strzalka w tym kierunku strzalu bo czasami sie gubie ;P Prosze o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 strzałka: GML draw_arrow( x , y , lengthdir_x( dir , 50 ) , lengthdir_x( dir , 50 ) , 5 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 A ten kod strzalki to gdzie dac? W create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 tam gdzie zazwyczaj się rysuje, czyli draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Ok dalem kod wlaczylem a tu wielka czarna kreska po skosie na pol ekranu :D. Nie bylaby taka zla gdyby jescze dalo sie nia ruszac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 pomyłka. zapomniałem o xy GML draw_arrow( x , y , x + lengthdir_x( dir , 50 ) , y + lengthdir_x( dir , 50 ) , 5 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Albo ja cos zle zrobilem...Nic nie ma :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 albo odznaczyłem obiektowi visible albo nie rysujesz sprita. przeczytaj 22 pkt. FAQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 "( dir , 50 )"...? Przypadkiem nie pomyliłeś kolejności? :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 tak, hehe. Pisane z pamięci bez gm, więc błąd wybaczalny ;) kubal09 zamień kolejność tych argumentów i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Których bo tego jest dużo ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 GML draw_arrow( x , y , x + lengthdir_x( 50 , dir ) , y + lengthdir_y( 50 , dir ) , 5 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 15 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 No linia jest i git dziala :P Ale jeszcze jedno:(bede sie czepiac xD) Jak strzelam bramkarz nic nie robi tylko stoi w miejscu i łazi do góry albo w bok. Jak zrobic zeby bronil tnz. chodził w kierunku pilki, ale tylko na 1 "linii" Prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 To, jak ten kod będzie brzmieć, zależy, czy boisko masz w pionie(do góry), czy poziomie(w bok). Bynajmniej z moim skillem. Jeżeli do góry, to w step bramkarza daj: xx = pilka.x position_change(xx,y,obj_bramkarz,true) jeżeli poziome: yy = pilka.y position_change(x,yy,obj_bramkarz,true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Nie działa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się