Ch3mical Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Witam. Tym razem mam pytanie: Jak zrobić, aby room podążał za kilkoma obiektami? Nie chodzi, że na raz, tylko: Najpierw podąża za obiekt1 -Gdy obiekt1 się niszczy, automatycznie tworzy się obiekt2- Potem podąża za obiekt2 -Gdy obiekt2 się niszczy, automatycznie tworzy się obiekt3- I podąża za obiekt3. Mam nadzieję, że dobrze sformuowałem pytanie. Może jest trochę n00bowskie, ale proszę o pomoc :) Oczywiście 100% credits w mojej grze :) Zrobiłbym to na "change sprite", ale tak nie będzie działało :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 move_towards_point( zmienna.x , zmienna.y , 3 ) i jeśli chcesz aby ten obiekt podążał za innym to ustaw zmienna = inny_obiekt ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 GML view_object[0]=//obiekt ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 najlepiej tym obiektom ustawic parenta par_tracking i wtedy dac to co Merek.S: GML _tid=instance_nearest(x,y,par_tracking) move_towards_point(_tid.x,_tid.y,3) EDIT: Aaa, to chodzi o viewa? no to podobnie: GML _tid=instance_find(par_tracking,0) if(_tid!=noone)view_object=_tid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 XivroX skąd wywnioskowałeś, że chodzi o viewa? Zrobiłbym to na "change sprite", ale tak nie będzie działało sad.gif to mi mówi, że chodzi o obiekty :P E: 2009 post! "Hapi nju jear" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Przepraszam za lekki offtop, ale: Jak zrobić, aby room podążał za kilkoma obiektami? Marku czytamy dokładnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XivroX Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 obiekt, za którym ma podążać view xD tak napisał. obiekty za którymi ma podążać view mają mieć inne sprity, to dlatego napisał change sprite xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 u. to przepraszam.. :D zrób najprościej jak można: GML if ( instance_exists( obiekt1 )) view_object = obiekt1 else if ( instance_exists( obiekt2 )) view_object = obiekt2 else if ( instance_exists( obiekt3 )) view_object = obiekt3 itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się