borubarartur Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Mam pytanie bo nigdy nie wiem jak coś zrobić.Chodzi o to jak zrobić takie coś w GML: jeżeli nacisnę klawisz 'k' to coś się wydarzy Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 GML keyboard_check keyboard_check_pressed keyboard_check_released GML if( keyboard_check( ord( 'K' ) ) ) { ... } Na Twoim miejscu przewałkował bym całą dokumentację od deski do deski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 GML if(keyboard_check(vk_left/*np.*/)) { //akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borubarartur Opublikowano 1 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Dzięki Tymon, twój kod działa jak należy. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deus Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Jeśli mogę to swoje pytanie przyłączę do tego tematu. Jak przypisać akcję do nietypowych klawiszy, na przykład do: : lub ; ' lub " , lub < . lub > itp. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 chra( kod ASCII znaku ) np. char( 13 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 GML draw_text(x, y, keyboard_key);w ten sposób sprawdzisz jaki klawisz ma numer. i piszesz np. GML if keyboard_check(32) { // jakaś akcja } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deus Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dzieki za tak szybką odpowiedź: Marek.S, baca Piszę dopiero teraz, gdyż próbowałem samodzielnie rozgryźć coś jeszcze. Jednakże prosiłbym jeszcze o jedno: czytałem dokumentacje gm'a aczkolwiek... jak stosuję: if keyboard_check_pressed(ord('A')) { sound_play() } to dźwięk odgrywany jest jak się klawisz wciska (chyba że coś pomieszałem teraz). W każdym razie jest ok. ilośc wciśnięć = ilość odegrań. i robiłem to w step <działało :D> a gdy już próbuję tak jak powiedzieliście: chr(wartość) / keyboard_check (wartość) ... to niestety cały czas od nowa się odgrywa. (jakby dźwięk był loop) dla jaj sprobowałem w create i niestety kiszka - odgrywa się raz na starcie i cisza. Czy mógłbym jeszcze raz liczyć na pomoc? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 bo keyboard_check cały czas powtarza aż puścisz użyj keyboard_check_pressed np: \ GML if keyboard_check_pressed(32) // spacja { sound_play(dźwięk) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 GML if ( keyboard_check_pressed( 190 )) sound_play( sound0 )musi działać. Wciśnij przycisk "kropka" xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deus Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dziękuję (baca , Marek.S) a 32 - spacja - to dlatego mi wariowało gdyż spacja miała inną akcję przypisaną też na zasadzie pressed. Wcześniej odgrywało dźwięk aż do wcisnięcia i przytrzymania czegokolwiek (klawisza) Jeszcze raz dziękuję, pozdrawiam i życzę miłego dnia. p.s. nawet na około z nerwów próbowałem - mapując klawisze ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się