Skocz do zawartości

1 gra


zymek

Rekomendowane odpowiedzi

pytania:

1. Jak zrobić stronę główną gry? Mam już odpowiedni room, napisy: start i exit , ale nie wiem jak w obiektach zrobić by włączała gra i z niej wychodzić oraz jak mam ustawić by room (strona główna) była jako pierwsza.

2. Mam obiekty w grze, punktacje ale nie wiem jak zrobić aby jak zdobędzie się wszystkie punkty (u mnie jest 100 pkt) żeby przełączyło roomy (następny level). Jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Robisz obiekt, dajesz mu sprite np. napis startu gry, potem

Left pressed (mouse)

 

room_goto(plansza_1)

 

to samo dajesz w obiekcie ktory jest napisem "wyjscie" tylko zmieniasz

 

room_goto(plansza_1) na game_end()

 

 

Jesli chcesz zeby była pierwsza musi byc pierwsza w gałęzi roomów po lewej stronie w gm'ie.

 

 

2.

Create

 

_p = 0

 

Kolizja z punktem:

 

_p += 1

 

Step :

 

if (_p = 200)
{
room_goto_next();
}

 

 

@Edit: Egzekutor pierwszy ;/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
2. Mam obiekty w grze, punktacje ale nie wiem jak zrobić aby jak zdobędzie się wszystkie punkty (u mnie jest 100 pkt) żeby przełączyło roomy (następny level). Jak to zrobić?

 

Przy kolizji gracza z obiektem dającym punkty:

GML
score += 1 //tyle punktów, ile ma ci dodać

if score >= 100

{

score = 0;

room_goto_next();

}

 

Ale przy tym sposobie będzie ci za każdym razem zerować punkty do zera.

 

Aby temu zapobiec:

 

Po rozpoczęciu gry daj (np. w Creation Code pierwszej planszy) polecenie:

GML
global.prog = 100;

 

A w kolizji gracza z punktem

 

GML
score += 1 //tyle punktów, ile ma ci dodać

if score >= global.prog

{

global.prog += 100;

room_goto_next();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Ustaw je w odpowiedniej kolejność pierwszy od gury otwiera się jako pierwszy potem reszta i lvle ustawiaj pokolej bo jak będzie ich duż to narobisz sobie biedy.

 

2. oto kod ktury wklejasz do (twożysz object>step>code-i tu wklejasz tekst poniżej.

GML
if score >= 100

{

room_goto_next();

}

Pamiętaj aby obiekt dodać do room. :jezor:

:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...