zymek Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 pytania: 1. Jak zrobić stronę główną gry? Mam już odpowiedni room, napisy: start i exit , ale nie wiem jak w obiektach zrobić by włączała gra i z niej wychodzić oraz jak mam ustawić by room (strona główna) była jako pierwsza. 2. Mam obiekty w grze, punktacje ale nie wiem jak zrobić aby jak zdobędzie się wszystkie punkty (u mnie jest 100 pkt) żeby przełączyło roomy (następny level). Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 1. JEŻELI KLIKNIESZ NA START Mouse_left_pressed goto_room(misja1) JEŻELI NA EXIT Mouse_left_pressed end_game() 2. if p=100 { goto_room(nastepnamisja) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 1.Robisz obiekt, dajesz mu sprite np. napis startu gry, potem Left pressed (mouse) room_goto(plansza_1) to samo dajesz w obiekcie ktory jest napisem "wyjscie" tylko zmieniasz room_goto(plansza_1) na game_end() Jesli chcesz zeby była pierwsza musi byc pierwsza w gałęzi roomów po lewej stronie w gm'ie. 2. Create _p = 0 Kolizja z punktem: _p += 1 Step : if (_p = 200) { room_goto_next(); } @Edit: Egzekutor pierwszy ;/ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 25 Grudnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 2. Mam obiekty w grze, punktacje ale nie wiem jak zrobić aby jak zdobędzie się wszystkie punkty (u mnie jest 100 pkt) żeby przełączyło roomy (następny level). Jak to zrobić? Przy kolizji gracza z obiektem dającym punkty: GML score += 1 //tyle punktów, ile ma ci dodać if score >= 100 { score = 0; room_goto_next(); } Ale przy tym sposobie będzie ci za każdym razem zerować punkty do zera. Aby temu zapobiec: Po rozpoczęciu gry daj (np. w Creation Code pierwszej planszy) polecenie: GML global.prog = 100; A w kolizji gracza z punktem GML score += 1 //tyle punktów, ile ma ci dodać if score >= global.prog { global.prog += 100; room_goto_next(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 1.Ustaw je w odpowiedniej kolejność pierwszy od gury otwiera się jako pierwszy potem reszta i lvle ustawiaj pokolej bo jak będzie ich duż to narobisz sobie biedy. 2. oto kod ktury wklejasz do (twożysz object>step>code-i tu wklejasz tekst poniżej. GML if score >= 100 { room_goto_next(); } Pamiętaj aby obiekt dodać do room. :jezor: :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się