Skocz do zawartości

Obrót kamery o 180 stopni


REC*

Rekomendowane odpowiedzi

Malujesz wszystkie obiekty na surface, a potem tylko go malujesz z yscale na -1.

Pomysł chyba z pierwszej lepszej szufladki ;)

Do góry nogami? Tego nie zrobisz na funkcjach gma, możesz ew. wszystko obrócić, a jeśli nie chcesz to polecam xenona
Tego też się tyczy.

 

 

Przy ustawianiu projekcji:

d3d_set_projection( XFrom, YFrom, ZFrom, XTo, YTo, ZTo, XUp, YUp, ZUp )

podajesz w YUp = 1. XUp, YUp, ZUp jest to vektor kierunku w 'górę'. Zamiast YUp = 1 daj YUp = -1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad: nie yup, a zup sie zmienia na ujemna jesli sie chce "do gory nogami" ekran obrocic. w xenonie masz to ulatwione bo wystarczy podac odpowiedni kat gamma a on Ci automatycznie przelicza calosc i mozesz latwo bez babrania sie wartosciami obrocic kamere o ile chcesz stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyy, PsichiXie, to zależy jaki chcemy kierunek wziąć jako góra ( Zazwyczaj w GMie podaje się Y, aby było łatwiej tworzyć mapy w GMowskim edytorze, chociaż to i tak żaden problem zamienić translację pozycji z Y na Z ;) )

więc jak podamy Y jako góra, to obracamy tą wartość ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ostatnio wysyp twórców gier 3d. A ja wolę ultimate 3d. Kamerę obracasz jedną zmienną, a w połączeniu z xenonem lub newtonem staje się idealnym rozszerzeniem dla gm. Szejdery bajery, mapowanie środowiskowe i paralaksowe, system cząstek, cienie, portale, wsparcie dla animacji szkieletowych, render terenu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...