REC* Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Mam problem bo robię grę w 3d korzystając z gmowych funkcji i nie wiem jak przewrócić widok do góry nogami, a to jest niezbędne w mojej grze :( pls help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Do góry nogami? Tego nie zrobisz na funkcjach gma, możesz ew. wszystko obrócić, a jeśli nie chcesz to polecam xenona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Nie podlizuj się PsichiXowi :P Malujesz wszystkie obiekty na surface, a potem tylko go malujesz z yscale na -1. Nie jestem tylko pewien, czy GM pozwala malować bryłami 3D po surface'ach... ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 @UP: nie podlizuję się :P, tylko zachęcam do użycia tego silnika ( nie znam innego z obsługą kamerki ;) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REC* Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 OK zobaczę dzięki z góry :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Malujesz wszystkie obiekty na surface, a potem tylko go malujesz z yscale na -1. Pomysł chyba z pierwszej lepszej szufladki ;) Do góry nogami? Tego nie zrobisz na funkcjach gma, możesz ew. wszystko obrócić, a jeśli nie chcesz to polecam xenonaTego też się tyczy. Przy ustawianiu projekcji: d3d_set_projection( XFrom, YFrom, ZFrom, XTo, YTo, ZTo, XUp, YUp, ZUp ) podajesz w YUp = 1. XUp, YUp, ZUp jest to vektor kierunku w 'górę'. Zamiast YUp = 1 daj YUp = -1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Konrad: nie yup, a zup sie zmienia na ujemna jesli sie chce "do gory nogami" ekran obrocic. w xenonie masz to ulatwione bo wystarczy podac odpowiedni kat gamma a on Ci automatycznie przelicza calosc i mozesz latwo bez babrania sie wartosciami obrocic kamere o ile chcesz stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Yyyy, PsichiXie, to zależy jaki chcemy kierunek wziąć jako góra ( Zazwyczaj w GMie podaje się Y, aby było łatwiej tworzyć mapy w GMowskim edytorze, chociaż to i tak żaden problem zamienić translację pozycji z Y na Z ;) ) więc jak podamy Y jako góra, to obracamy tą wartość ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 24 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2008 Coś ostatnio wysyp twórców gier 3d. A ja wolę ultimate 3d. Kamerę obracasz jedną zmienną, a w połączeniu z xenonem lub newtonem staje się idealnym rozszerzeniem dla gm. Szejdery bajery, mapowanie środowiskowe i paralaksowe, system cząstek, cienie, portale, wsparcie dla animacji szkieletowych, render terenu itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się