Deusald (Adamentium) Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Tworze nową grę i mam kilaka pytań: 1. Jak zrobić aby była energia health jako życie i wskaźnik supermocy też jako health? 2. Jedna moc kosztuje 20% healtha, a druga 10% to jak mam 15 mocy to mogę użyć tej za 10% a nie mogę za 20%? Jak zrobić, że gdy mamy 0% nie mogę użyć żadnej mocy? 3. Jak zrobić, że po naciśnięciu dwóch przycisków naraz albo podwójnie jakiegoś (np. ctrl+alt lub alt+alt) dzieje się jakaś akcja? 4. Jak zrobić, że jestem ludzikiem, podchodzę do drugiego, podrzucam go, podskakuje obracam się o 180 stopni i kopię go, a on uderza o ścianę. Po kopnięciu i uderzeniu o ścianę ma odebrać mu trochę heltha. Będzie kilka rodzaju potworów i żebym mógł robić to na każdym. I żeby można było rbić inne takie ciosy. 5 Jak zrobić pauze w grze? To narazie tyle jak będę potrzebował pomocy do tej gry to będę pisał w tym temacie. HELP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Grudnia 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 1. Uzyć dwóch zmiennych 2. if moc>=15, if moc>=10 3. if keyboard_check(jakis_guzik) and keyboard_check(inny_guzik) 4. zaprogramować kolejne ruchy postaci :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 1.jak ustawić te zmienne 2.gdzie dać te if moc>=15 3. ale gdzie to dać aby po naciśnięciu tych guzików coś się stało 4.to ja muszę zrobić że mój ludzik podrzuca każdego potwora i kopie? 5. i jeszcze ta pauza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 lojeja poczytaj troche. na forum duzo takich przypadkow juz bylo: jak ustawic zycie czy gdzie te zmienne. te zmienne w create akurat definiujesz, a zeby nacisnac klawisz jakis to w step ogólnie. mozna tez inaczej poprzez dodanie eventu key press na przykład., popatrz , wystarczy troche poczytac i sie wyniucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 1. GML (Create) health=ileśtam health2=ileśtam 2. GML (Create) moc1=20 moc2=15 GML (STEP czy co tam chcesz) if health>=15 { //wykonaj moc za 10% health-=10 } 3. GML (STEP) if keyboard_check(jakis_guzik) and keyboard_check(inny_guzik) { //akcja } 4. Kodzisz :D GML //create skok=0 //step if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} // na grawitację, dla platformówek //idziesz do wroga if distance_to_object(wrog) <5 and if place_free(x,y+1) //jeśli podejdziesz na 5 pixeli i idzie nim podrzucić { wrog.vspeed=-10//to podrzuć na 10 self.vspeed=-7//skocz na 7 skok=1 } //step dalej: if skok=1 and if distance_to_object(wrog) <5 //jesli skaczesz i jestes blisko //animacja kopniaka wrog.hspeed+=10 //kopnij w prawo :D Wszystko na chłopski rozum :) 5.Pauze w sensie ? Jaką pauze, możesz zrobić na GML sleep <joke> Nie no najlepiej zapisać pozycję obiektów i wszystkie zdezaktywować :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Moglibyście dać jakieś przykłady do punktu 3,4. 1,2,5 już kapuje. :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Przeciez masz roziwazanie jak na tacy + kody ktore wykonał dla ciebie mimek, naucz sie z tego korzystac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Czlowieku, to ty po prostu chcesz abysmy tobie gre zrobili? 3.zamiast jakis_guzik wpisz ten o to guzik czyli, ctrl, czy alt, logika 4.tu juz biega o logiczne myslenie... zrozum kiedy czytasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 dla przykładu masz po naciśnięciu klawisza Z oraz shifta tworzenie obiektu jakiegos np. ataku czaru czy cos. obiekt bedzie tworzony wiele razy, jak bedziesz trzymał je; GML if if keyboard_check(ord('Z')) and keyboard_check(vk_shift) { instance_create(x,y,object_nowy) } a tutaj wytworzy Ci jeden obiekt po nacisnięciu ich równocześnie: GML if if keyboard_check_pressed(ord('Z')) and keyboard_check_pressed(vk_shift) { instance_create(x,y,object_nowy) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Chcę zrobić coś podobnego do tego Gra jest tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 czlowieku, daleko ci do takiej gry, zacznij od jakiejs gry ktora bedzie sie bazowala na podstawowych akcjach, potem sie wez za GML, bedzie tobie naprawde trudno zrozumiec jakichś skrypt zanim to zaczniesz robic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Tutaj masz przykład : Odp. na 3 : TU :) Na 4 może zrobię :) Pozdrawiam! No i takie 5-minutowe byle co : Tu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 23 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Dzięki mimek :) za wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się