Skocz do zawartości

Płynny ruch o 32 piksele


Jakim

Rekomendowane odpowiedzi

Moim problem jest stworzenie płynnego przejścia o 32 piksele w inny sposób niż zastosowanie ścieżek. Jest to w mojej grze ważne, ponieważ większość zdarzeń odwołuje się do pytania: Czy obiekt jest przyciągnięty do siatki?

 

Ruch ten nie ma być "klatkowy" i obiekt ma zwalniać dopiero po zwolnieniu przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to banalne wręcz do wykonania. Robisz tak:

 

W Create :

//Do modyfikacji
size=32; //Wielkosc siatki
max_speed=2; //Prędkosc (nie wieksza niz 32)

//Lepiej nie ruszac
xx=round(x/size);
yy=round(y/size);

xx_target=xx;
yy_target=yy;

x=xx*size;
y=yy*size;

W Step :

xx=x/size;
yy=y/size;

if xx=xx_target
&& yy=yy_target
{
   speed=0;
   x=xx*size;
   y=yy*size;
   
   if keyboard_check(vk_up)
   {
       yy_target-=1;
   }
   
   if keyboard_check(vk_down)
   {
       yy_target+=1;
   }
   
   if keyboard_check(vk_left)
   {
       xx_target-=1;
   }
   
   if keyboard_check(vk_right)
   {
       xx_target+=1;
   }
}
else
{
   move_towards_point(xx_target*size,yy_target*size,max_speed);
}

I masz. Trzeba tylko pomyśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...