Jakim Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Moim problem jest stworzenie płynnego przejścia o 32 piksele w inny sposób niż zastosowanie ścieżek. Jest to w mojej grze ważne, ponieważ większość zdarzeń odwołuje się do pytania: Czy obiekt jest przyciągnięty do siatki? Ruch ten nie ma być "klatkowy" i obiekt ma zwalniać dopiero po zwolnieniu przycisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Odsyłam do przykładu maze na oficjalnej stronie GM-a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 Jest to banalne wręcz do wykonania. Robisz tak: W Create : //Do modyfikacji size=32; //Wielkosc siatki max_speed=2; //Prędkosc (nie wieksza niz 32) //Lepiej nie ruszac xx=round(x/size); yy=round(y/size); xx_target=xx; yy_target=yy; x=xx*size; y=yy*size; W Step : xx=x/size; yy=y/size; if xx=xx_target && yy=yy_target { speed=0; x=xx*size; y=yy*size; if keyboard_check(vk_up) { yy_target-=1; } if keyboard_check(vk_down) { yy_target+=1; } if keyboard_check(vk_left) { xx_target-=1; } if keyboard_check(vk_right) { xx_target+=1; } } else { move_towards_point(xx_target*size,yy_target*size,max_speed); } I masz. Trzeba tylko pomyśleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 24 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Tymon, twój kod zawiera trochę błędów, więc raczej go nie użyję :P. Ale i tak dzięki za pomoc. Więc pobawiłem się trochę z przykładami z oficjanej strony GM i teraz mam czyściutki i płynny ruch co 32 piksele :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Jakie błędy? Chodzenie na skos nie działa? To trzeba samemu trochę pomyśleć ja gotowca nie podam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się