Skocz do zawartości

Problem z Money


kemot00

Rekomendowane odpowiedzi

Yo, dziś właśnie nauczyłem jak poruszać się lewo, gorne, dołu itd.. . Ale mam problem z kasą, zrobiłem taki papierek Dollar.

Gdy zbieram $5, 10... to nawet nie daję. Ile zbierałem Kasę...

 

_________________________________

 

//set varbiables

hp=100;

money=0;

runspeed=3;

 

_________________________________

 

Collision Event with object obj5Dollars:

execute code:

 

money+=5;

for other object: destroy the instance

 

_________________________________

 

 

Gdy nie rozumiecie, to proszę zobaczyć na stronke w YouTube.

 

http://www.youtube.com/watch?v=f_LTwwSqvRE

 

Prosze o pomoc~!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object objShowMoney:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

draw_text(x,y,string(objTank.money)

 

at position 35: Symbol , or ) expected.

 

coś nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz jeśli otwierasz 2 nawiasy to 2 nawiasy musisz zamknąć. Game Maker jest bardzo logicznym programem, tak samo GML... Najlepiej jeśli pouczysz się na naszych przykładach i FAQ i Dokumentacji :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień tamten kod co podał marek na ten:

GML
if( room = room1 ) &&( money >= 230 ) room_goto( room2 );

if( room = room2 ) &&( money >= 700 ) room_goto( room3 );

if( room = room3 ) &&( money >= 1000 ) room_goto( room4 );

if( room = room4 ) &&( money >= 1400 ) room_goto( room5 );

itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz HUD-a to robisz obiekt np. objHUD i dajesz mu w drawie:

GML
draw_sprite(view_xview + 10, view_yview + 10, sprHUD);

draw_text(view_xview + 20, view_yview + 15, string(objTank.money);

W ustawieniach obiektu daj persident (dzięki czemu będzie przechodził "sam" z jednego rooma do drugiego) i pamiętaj o zrobieniu jakiegoś sprite'a HUD-a o nazwie sprHUD. To jest taka najprostsza wersja ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprite HUD-a miałem na myśli taką graficzkę, na której wyświetlano by zmienne. Jak chcesz napisac ilość punktów to kopiujesz linjkę z draw_text podmieniasz 15 na np. 25, a w nawiasie funkcji string zamień money na score. Zresztą poczytaj polską dokumentację GML-a na tej stronie. Podawanie gotowego kodu nie ma sensu, skoro nie rozumiesz poszczególnych funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...