kemot00 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Yo, dziś właśnie nauczyłem jak poruszać się lewo, gorne, dołu itd.. . Ale mam problem z kasą, zrobiłem taki papierek Dollar. Gdy zbieram $5, 10... to nawet nie daję. Ile zbierałem Kasę... _________________________________ //set varbiables hp=100; money=0; runspeed=3; _________________________________ Collision Event with object obj5Dollars: execute code: money+=5; for other object: destroy the instance _________________________________ Gdy nie rozumiecie, to proszę zobaczyć na stronke w YouTube. http://www.youtube.com/watch?v=f_LTwwSqvRE Prosze o pomoc~! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 7 Grudnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Pokażesz plik z GM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 nie definiujesz zmiennych globalnych, więc powinieneś się odwołać do bohatera bohater.money += 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 7 Grudnia 2008 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Ale on to wstawił do eventu "Collision" w bohaterze. Nie wyskakuje mu błąd o nieznanej zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 W jakim evencie zdefiniowałeś zmienne? Mam nadzieję, że nie w step... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 sorry, ja trochę nie kumam ;/. Ale ja robiłem wszystko dokładnie tak jak na filmie w YT .... w Object dodałem objShowMoney i dodałem Events: Draw i Actions: VAR - Apilles to: Other, variable: objTank, Money Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Jak chcesz wyświetlać ilość pieniędzy, to w drawie tego obiektu daj: draw_text(<x>,<y>,string(<nazwaobiektubohatera>.money) Za elemnty w "<" i ">" podstaw własne wartości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 może nie wstawiłeś obiekta do roomu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object objShowMoney: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: draw_text(x,y,string(objTank.money) at position 35: Symbol , or ) expected. coś nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Na końcu dopisz ) czyli GML draw_text(x,y,string(objTank.money)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 dzięki mimek ;] nie widziałem ze trza wstawić końcówkę 2x "((" ;] i teraz już wiem ;] Trochę się nauczyłem ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 No widzisz jeśli otwierasz 2 nawiasy to 2 nawiasy musisz zamknąć. Game Maker jest bardzo logicznym programem, tak samo GML... Najlepiej jeśli pouczysz się na naszych przykładach i FAQ i Dokumentacji :) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 czy wiecie, jak zrobić, gdy muszę zbierać $230 i przechodzi do następnęgo Room 2?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 if ( money >= 230 ) room_goto( room2 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 a mógłbyś napisać, gdzie to mam napisać? w objTank? a da się zrobić zemu na górzę w Paski HUD: Ile mam zycia, ile nazbierałem $ ogólnie. Jaki w jestem Poziom(Room)? Chcę zeby cały czas stał, a room zmienia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 jak zrobić następnego room3?? gdy gram w Room2 tam jest $700, a gdy zbieram $230 to znowu gram w Room3?? chcem aby jechało pokolei, 230->700->1000->1400-> itd.. ;] Sorry za 2 posty ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Zamień tamten kod co podał marek na ten: GML if( room = room1 ) &&( money >= 230 ) room_goto( room2 ); if( room = room2 ) &&( money >= 700 ) room_goto( room3 ); if( room = room3 ) &&( money >= 1000 ) room_goto( room4 ); if( room = room4 ) &&( money >= 1400 ) room_goto( room5 ); itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Jak chcesz HUD-a to robisz obiekt np. objHUD i dajesz mu w drawie: GML draw_sprite(view_xview + 10, view_yview + 10, sprHUD); draw_text(view_xview + 20, view_yview + 15, string(objTank.money); W ustawieniach obiektu daj persident (dzięki czemu będzie przechodził "sam" z jednego rooma do drugiego) i pamiętaj o zrobieniu jakiegoś sprite'a HUD-a o nazwie sprHUD. To jest taka najprostsza wersja ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 ale te sprHUD - musze narysować Zycia, Punktow, lvl itd.. ?? czy coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Sprite HUD-a miałem na myśli taką graficzkę, na której wyświetlano by zmienne. Jak chcesz napisac ilość punktów to kopiujesz linjkę z draw_text podmieniasz 15 na np. 25, a w nawiasie funkcji string zamień money na score. Zresztą poczytaj polską dokumentację GML-a na tej stronie. Podawanie gotowego kodu nie ma sensu, skoro nie rozumiesz poszczególnych funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 ale jak mam narysować?? jakiś tabelka? w prostokąt?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 ale jak mam narysować?? jakiś tabelka? w prostokąt?? Tak może być prostokat. Wrzuć go do sprite'a i zobacz jak to wygląda to mnie zrozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 rozumiem, i tak mam problem z objHUD, zrobiłem tak jak napisałe, wskakuje błąd ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Możesz mi napisać jaki to błąd (treść błędu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kemot00 Opublikowano 8 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 już nie trzeba ;] wszystko działa ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się