sebuspl Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Przykład zawiera dwa elementy: -minimapę - prawy przycisk myszy do poruszania się -mgłę wojny Po mapie porusza się strzałkami lub myszą, aby zaznaczyć jednostkę kliknięcie prawym. Do zaznaczenia grupy jednostek przytrzymanie prawego przycisku. Lewy przycisk poruszanie zaznaczonych jednostek do miejsca, w którym jest mysz. Przykład będzie dalej rozwijany, można z korzystać bez zgody i creditsów. Piszcie jeśli potrzeba więcej helpa :) Link GMC edit: Dodano: - pasek zaznaczenia - dodawanie zaznaczenia ( przytrzymany SHIFT ) i możliwość odznaczenia - przesuwanie przez minimapę - można posyłać jednostki klikając na mapie - wycentrowane poruszanie się po minimapie - poruszanie się z wciśniętym 3 przyciskiem myszy - rozmieszczenie formacji ( jeszcze niekompletne ) - interaktywna pauza (SPACJA) - tutorial Poprawiono: - błąd przy braku zaznaczenia - błąd zaznaczenia - błąd przy formacji (dzielenie przez 0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Pierwsze klikniecie lewym przyciskiem myszy i: ERROR in action number 1 of Alarm Event for alarm 0 for object _oMouse: Error in code at line 21: while(global.mark != 0) at position 27: Unknown variable mark Drugie podejscie to najpierw zaznaczylem a potem lewym kliknalem aby szedl , no i szedl. Ale nie mogego wogole odznaczyc. Zrob odznaczanie jednostek i aby mozna bylo takze przesuwac mapke/screen/viev/kamere za pomoca klikniecia i przesuwania po mini mapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuspl Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Dzięki Driger za zgłoszony błąd :) Dodałem/naprawiłem wszystko to o czym mówił Driger, znalazło się też kilka nowych opcji. Wszystko jest w edicie, link jest do najnowszej wersji. Możecie jeszcze napisać jak stoi z szybkością? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Mam parę zarzutów: 1.Skoro na levelu jest fog to na mapie też musi być. 2.Nie można przesuwać viewa klikając na mapie, 3.Nie można posyłac jednostek klikając na mapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuspl Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Można poruszać się przez mnimapę tylko prawym przyciskiem, co zresztą jest napisane w temacie. Dodałem możliwość posyłania jednostek klikając na mapie, jak chciał HuderLord :) Co do mgły na minimapie to wiem, że powinna być, ale to nie taka prosta sprawa. Chcę żeby wszystko działało w miarę optymalnie wiec muszę jeszcze to przemyśleć i dodam. Nowa wersja już dostępna ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Może surfacem jakoś bo mapka jest mała a mały surface jest optymalny chyba. hmm. jest chyba jakiś bug bo nie mogę zaznaczyć jednostek tworząc pole z dolnego prawego rogu do górnego lewego. Jedynie z lewego górnego do dolnego prawego ( czyli na odwrót ) można je zaznaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Z predkoscia tak w miare, 256 ram ram, 2.0 ghz, karta graficzna geforce4 64 i mam okolo 50-60 fps. A i jeszcze zauwazylem, ze jednostki mozna zaznaczac tylko od lewej strony i z gory. Z prawej/gora, lewo/dol, prawo/dol juz nie da sie. Ja bym przesuwania na minimapie jakos bardziej wycentrowal aby x myszy i y myszy byl w srodku prostokata do przesuwania. a nie na lewym gornym rogu. Tak jakos estetyczniej ladnie. A i jeszczeja w mojej gierce zrobilem takie scrollowanie, ze jak klikasz na mape do gry (nie mini mape) trzecim przyciskiem myszy/scrollem i powiedzmy przesuwasz mysze w lewo to idzie w prawo. Takie male a cieszy. :P Jak bedzie cos jeszcze dorobione/poprawione, zwlaszcza to z tym zaznaczaniem to spokojnie bede mogl dac dobra ocene. A i znalazlem doscwazna wade przykladu. Tzn, bardzo ubogo opisany przyklad, zbyt malo komentarzy jak na tak rozwiniety przyklad wg mnie. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 mozna w gm6? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Jest konwerter http://forums.g-creator.org/index.php?showtopic=5315 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabarz Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Ee...co to za woda na minimapie której nie ma w grze? Trochę ubogie to...dużo do poprawienia. 2/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Ee...co to za woda na minimapie której nie ma w grze? Trochę ubogie to...dużo do poprawienia. 2/5 Czemu ubogie ? Przeciez to jest tylko przyklad mgly + minimapy. Akurat jak wprowadzi te uwagi co byly pisane w postach mysle, ze temat zostanie co do tytulu przykladu wyczerpany. A minimapa widze, jest robiona recznie, potem wrzucana i na to zostaja naniesione tylko punkty jednostek. I dobrze, mniej zbednych obliczen. Dlatego do kazdej mapy po prostu potrzebna jest osobna mini mapa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuspl Opublikowano 5 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Kolejne błędy poprawione, dodane nowe opcje... @HuderLord właśnie w tym problem, że nie mam wersji pro i muszę jakoś kombinować :) Według sugestii Drigera dodałem nową możliwość poruszania się ( przeciąganie z 3 przyciskiem myszy) i wyśrodkowałem lokalizator na minimapie. Błąd z niekompletnym zaznaczeniem też już zlikwidowany. Jutro napisze jakiś tutorial jak korzystać z przykładu, taki krok po kroku. Na tym jeszcze nie koniec ulepszania przykładu. cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Wow, przykład jest świetny (kodu jeszcze nie patrzyłem), napewno przyda się do robienia RTS-a. Znalazłem za to bug. Kiedy zaznaczysz np. 5 jednostek i wyślesz je w jedno miejsce, to tylko jedna się zatrzymuje, a reszta tańczy (czytaj kręci się w kółko wokół tamtej jednostki) :) Ps: Czekam na tutorial, bo naprawdę ciezko jest się połapać (przynajmniej dla mnie ;p ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 No nawet fajne, może się komuś przyda :P . 3/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuspl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Aktualizacja. @ZeroXbot zdawałem sobie sprawę z tego, ale zmotywowałeś mnie do naprawienia :) Jest wreszcie tutorial, może nie jakiś super, ale jeszcze rozbuduję. Dodano jeszcze rozmieszczanie formacji ( niedokończone ). A i jeszcze mały efekt graficzny przy wysyłaniu jednostek. Nie będę pisał kolejnych postów o aktualizacji, żeby za bardzo nie rozbudowywać tematu, więc jeśli ktoś jest zainteresowany to niech śledzi edit w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 jest nowy bug związany z formacja jednostek a mianowicie dzielenie przez 0 co jest matematycznie nie realne. Screen: Bug wyskakuje jak się zaznaczy jednostki potem kliknie się PPM i LPM naraz. Przydało by się jeszcze dodać kąt ustawienia formacji jednostek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Znalazłem kolejny bug (tym razem foga): Nie wiem co może być źle, ale według tutoriala pewnie coś kompresja foga szwankuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuspl Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Nie spotkałem się jeszcze z tym błędem, ale przypuszczam, że to przy przesuwaniu mapy środkowym przyciskiem. Jak możesz to napisz kiedy pojawia się ten błąd, jest na pewno związany z kompresją mgły. Chwilowo pracuję na maszynie z ubiegłego wieku, więc poprawie to w poniedziałek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Miałeś rację. To się dzieje kiedy użyję środkowego przycisku: Ale gdy naprzykład ruszę minimalnie w bok to wszystko znika (znaczy działa dobrze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebuspl Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Ok, poprawiłem już to, po prostu zapomniałem zrobić wyrównywania co do hexa. Teraz przesuwa się skokowo, mogę zrobić płynne przesuwanie, ale to już jutro naprawdę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się