Skocz do zawartości

[Przykład] Mgła + minimapa


Rekomendowane odpowiedzi

Przykład zawiera dwa elementy:

-minimapę - prawy przycisk myszy do poruszania się

-mgłę wojny

 

Po mapie porusza się strzałkami lub myszą, aby zaznaczyć jednostkę kliknięcie prawym.

Do zaznaczenia grupy jednostek przytrzymanie prawego przycisku.

Lewy przycisk poruszanie zaznaczonych jednostek do miejsca, w którym jest mysz.

 

Przykład będzie dalej rozwijany, można z korzystać bez zgody i creditsów. Piszcie jeśli potrzeba więcej helpa :)

 

Link GMC

 

edit:

Dodano:

- pasek zaznaczenia

- dodawanie zaznaczenia ( przytrzymany SHIFT ) i możliwość odznaczenia

- przesuwanie przez minimapę

- można posyłać jednostki klikając na mapie

- wycentrowane poruszanie się po minimapie

- poruszanie się z wciśniętym 3 przyciskiem myszy

- rozmieszczenie formacji ( jeszcze niekompletne )

- interaktywna pauza (SPACJA)

- tutorial

 

Poprawiono:

- błąd przy braku zaznaczenia

- błąd zaznaczenia

- błąd przy formacji (dzielenie przez 0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze klikniecie lewym przyciskiem myszy i:

 

ERROR in

action number 1

of Alarm Event for alarm 0

for object _oMouse:

 

Error in code at line 21:

while(global.mark != 0)

 

at position 27: Unknown variable mark

 

Drugie podejscie to najpierw zaznaczylem a potem lewym kliknalem aby szedl , no i szedl.

Ale nie mogego wogole odznaczyc. Zrob odznaczanie jednostek i aby mozna bylo takze przesuwac mapke/screen/viev/kamere za pomoca klikniecia i przesuwania po mini mapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Driger za zgłoszony błąd :)

 

Dodałem/naprawiłem wszystko to o czym mówił Driger, znalazło się też kilka nowych opcji.

Wszystko jest w edicie, link jest do najnowszej wersji.

 

Możecie jeszcze napisać jak stoi z szybkością? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można poruszać się przez mnimapę tylko prawym przyciskiem, co zresztą jest napisane w temacie.

 

Dodałem możliwość posyłania jednostek klikając na mapie, jak chciał HuderLord :)

Co do mgły na minimapie to wiem, że powinna być, ale to nie taka prosta sprawa.

Chcę żeby wszystko działało w miarę optymalnie wiec muszę jeszcze to przemyśleć i dodam.

 

Nowa wersja już dostępna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może surfacem jakoś bo mapka jest mała a mały surface jest optymalny chyba.

hmm. jest chyba jakiś bug bo nie mogę zaznaczyć jednostek tworząc pole z dolnego prawego rogu do górnego lewego. Jedynie z lewego górnego do dolnego prawego ( czyli na odwrót ) można je zaznaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z predkoscia tak w miare, 256 ram ram, 2.0 ghz, karta graficzna geforce4 64 i mam okolo 50-60 fps.

 

A i jeszcze zauwazylem, ze jednostki mozna zaznaczac tylko od lewej strony i z gory. Z prawej/gora, lewo/dol, prawo/dol juz nie da sie.

 

Ja bym przesuwania na minimapie jakos bardziej wycentrowal aby x myszy i y myszy byl w srodku prostokata do przesuwania. a nie na lewym gornym rogu. Tak jakos estetyczniej ladnie.

 

A i jeszczeja w mojej gierce zrobilem takie scrollowanie, ze jak klikasz na mape do gry (nie mini mape) trzecim przyciskiem myszy/scrollem i powiedzmy przesuwasz mysze w lewo to idzie w prawo. Takie male a cieszy. :P

 

Jak bedzie cos jeszcze dorobione/poprawione, zwlaszcza to z tym zaznaczaniem to spokojnie bede mogl dac dobra ocene.

 

A i znalazlem doscwazna wade przykladu. Tzn, bardzo ubogo opisany przyklad, zbyt malo komentarzy jak na tak rozwiniety przyklad wg mnie. ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee...co to za woda na minimapie której nie ma w grze? Trochę ubogie to...dużo do poprawienia. 2/5

 

Czemu ubogie ? Przeciez to jest tylko przyklad mgly + minimapy. Akurat jak wprowadzi te uwagi co byly pisane w postach mysle, ze temat zostanie co do tytulu przykladu wyczerpany.

 

A minimapa widze, jest robiona recznie, potem wrzucana i na to zostaja naniesione tylko punkty jednostek. I dobrze, mniej zbednych obliczen. Dlatego do kazdej mapy po prostu potrzebna jest osobna mini mapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne błędy poprawione, dodane nowe opcje...

 

@HuderLord właśnie w tym problem, że nie mam wersji pro i muszę jakoś kombinować :)

 

Według sugestii Drigera dodałem nową możliwość poruszania się ( przeciąganie z 3 przyciskiem myszy) i wyśrodkowałem lokalizator na minimapie.

Błąd z niekompletnym zaznaczeniem też już zlikwidowany.

 

Jutro napisze jakiś tutorial jak korzystać z przykładu, taki krok po kroku.

Na tym jeszcze nie koniec ulepszania przykładu.

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, przykład jest świetny (kodu jeszcze nie patrzyłem), napewno przyda się do robienia RTS-a. Znalazłem za to bug. Kiedy zaznaczysz np. 5 jednostek i wyślesz je w jedno miejsce, to tylko jedna się zatrzymuje, a reszta tańczy (czytaj kręci się w kółko wokół tamtej jednostki) :)

 

Ps: Czekam na tutorial, bo naprawdę ciezko jest się połapać (przynajmniej dla mnie ;p )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.

 

@ZeroXbot zdawałem sobie sprawę z tego, ale zmotywowałeś mnie do naprawienia :)

 

Jest wreszcie tutorial, może nie jakiś super, ale jeszcze rozbuduję.

Dodano jeszcze rozmieszczanie formacji ( niedokończone ).

A i jeszcze mały efekt graficzny przy wysyłaniu jednostek.

 

Nie będę pisał kolejnych postów o aktualizacji, żeby za bardzo nie rozbudowywać tematu, więc

jeśli ktoś jest zainteresowany to niech śledzi edit w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest nowy bug związany z formacja jednostek a mianowicie dzielenie przez 0 co jest matematycznie nie realne.

Screen:

39658763cb1.png

Bug wyskakuje jak się zaznaczy jednostki potem kliknie się PPM i LPM naraz.

 

Przydało by się jeszcze dodać kąt ustawienia formacji jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się jeszcze z tym błędem, ale przypuszczam, że to przy przesuwaniu mapy środkowym przyciskiem.

Jak możesz to napisz kiedy pojawia się ten błąd, jest na pewno związany z kompresją mgły.

 

Chwilowo pracuję na maszynie z ubiegłego wieku, więc poprawie to w poniedziałek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...