Farkraj Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Otóż mam do was prośbę drodzy klanowicze. Nie umiem korzystać z lenghdirów a bym chciał umieć ale nigdzie nie mogę znaleźć żadnego poradnika czy coś w tym stylu.. nie wiem na jak się ich używa itp. Czy mógłby ktoś zrobić jakiś poradniczek z przykładem jak korzystać z lenghdirów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 hmm, lengthdiry to nic innego jak przesuwanie o wektor opisany kierunkiem i dlugoscia. najprosciej pokazac to na przykladzie poruszania orbitalnego: mamy dwa obiekty: objKsiezyc i objZiemia. w create ksiezyca dajesz kod: GML dir=0 // kieunek dis=128 // dlugosc (odleglosc) w step zas: GML x=objZiemia.x+lengthdir_x(dis,dir) y=objZiemia.y+lengthdir_y(dis,dir) dir+=10 i w ten sposob zrobilismy efekt okrazania po orbicie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 czyli ten efekt tak jakby nakazuje ksiezycowi jechac w kierunku 0 ale caly czas byc w odleglosci 128 od ziemi tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 GML (create) dis=10; dir=90; GML (draw) draw_sprite(s_hero,0,x,y) draw_sprite(s_mieczyk,0,x+lengthdir_x(dis,direction-dir),y+lengthdir_y(dis,direction-dir)); narysowaliśmy mieczyk! teraz ci objaśnię: dis zawsze (tzn nie zawsze, ale jeśli chcesz aby objekt/sprite poruszał się po kółku) musi być taki sam (w lengthdirach), dir to jest nic innego jak kąt, możesz zmieniać pozycję sprita/objektu(zeby np. na górze to direction-90, w prawo czy tam w lewo direction-45 itd...) @UP: nie... dir to jest kąt i on jest ciągle dodawany i dlatego pozycja się zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 dis zawsze musi być taki sam (w lengthdirach), nie nie musi. edit: o żesz juz zeditował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 już bardziej kumam :P a jak chcialbym zrobic zeby ten mieczyk sie jeszcze kiwał troche do przodu a troche do tylu jak ide? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 mozesz przeciez zmieniac jego pozycje. a jak nie oto chodzi to poprostu napisz skryp odejmujacy i dodający dir. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 chodzi mi o cos takiego jak w almorze sie ludzik kiwa raz tu raz tu i mieczyk tez sie kiwa jak sie atakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Dla takiego efektu można użyć chociażby image_angle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 ale z image_angle umiem tylko żeby sie wyginał w 1 strone :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 ale z image_angle umiem tylko żeby sie wyginał w 1 stroneTo wtedy tworzysz zmienną, która odpowiada za kierunek odwracania. W tym temacie, masz kod na takowe obracanie, jedynie wystarczy go odpowiednio ustawi pod własne cele. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 zrobilem po swojemu tak jak w tym przykladzie i dziala ok ale ja bym chciał żeby po dojściu do max_dir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Looknij mój przykład chodzenia, albo jakiś inny, choć mój jest prymitywnie napisany do zrozumienia ;) podam ci link: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...mp;hl=chodzenie (dodawanie i odejmowanie dir, tzn. _hero ale potem dodawane do direction) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się