LolikZabijaka Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 witam mam pytanie gdzie w tym kodzie może być niepotrzebny znak ja jakoś nie mogę znaleźć GML aa=instance_nearest(x,y,major) { if aa.wsiadanie=1 and keyboard_check(vk_control) { aa.wsiadanie=0 } } with (aa) { if wsiadanie=0 { image_angle=direction direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y ) // // poruszanie if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y ) > 5 ) { s = 5 // prędkość poruszania na boki if( keyboard_check( ord('A'))or keyboard_check( vk_left )) { x += lengthdir_x( s, direction + 90 ); y += lengthdir_y( s, direction + 90 ); } else if( keyboard_check( ord('D'))or keyboard_check( vk_right )) { x += lengthdir_x( s, direction - 90 ); y += lengthdir_y( s, direction - 90 ); } if ( keyboard_check( ord('W') )or keyboard_check( vk_up )) speed = 5 else if ( keyboard_check( ord( 'S' ) )or keyboard_check( vk_down )) speed = -3 else speed = 0 } else speed = 0 } // ***. aa=instance_nearest(x,y,auto) if distance_to_object(aa) <20 { if keyboard_check(vk_control) { aa.wsiadanie=1 } } with (aa) { if wsiadanie=1 { if keyboard_check(vk_left) and (speed != 0 and speed>=1){ direction+=3 image_angle+=3 } if keyboard_check(vk_right) and (speed != 0 and speed>=1){ direction-=3 image_angle-=3 } if keyboard_check(vk_up){ friction=0; direction=auto.direction; speed+=0.3; } if(speed>=60) { speed=60; } } if keyboard_check(vk_down){ friction=0; direction=auto.direction; speed-=0.1;} image_angle=direction } if aa.wsiadanie=1 { visible=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 A w error nie wyswietla cie ktora linia i pozycja ? { if aa.wsiadanie=1 and keyboard_check(vk_control) { aa.wsiadanie=0 } } ? po co dajesz { przed ifem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 22 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 tutaj masz wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Brakuje ci 1 } w tym kawałku kodu: with (aa) { if wsiadanie=0 { image_angle=direction direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y ) // // poruszanie if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y ) > 5 ) { s = 5 // prędkość poruszania na boki if( keyboard_check( ord('A'))or keyboard_check( vk_left )) { x += lengthdir_x( s, direction + 90 ); y += lengthdir_y( s, direction + 90 ); } else if( keyboard_check( ord('D'))or keyboard_check( vk_right )) { x += lengthdir_x( s, direction - 90 ); y += lengthdir_y( s, direction - 90 ); } if ( keyboard_check( ord('W') )or keyboard_check( vk_up )) speed = 5 else if ( keyboard_check( ord( 'S' ) )or keyboard_check( vk_down )) speed = -3 else speed = 0 } else speed = 0 } kasuj sobie po 1 "{" i 1 "}" to zobaczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Twój zapis jest niechlujny i nie spójny. GML aa=instance_nearest(x,y,major) if ( aa.wsiadanie=1 and keyboard_check(vk_control)) aa.wsiadanie=0 with (aa) { if wsiadanie=0 { image_angle=direction direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y ) // // poruszanie if ( point_distance( x , y , mouse_x , mouse_y ) > 5 ) { s = 5 // prędkość poruszania na boki if( keyboard_check( ord('A'))or keyboard_check( vk_left )) { x += lengthdir_x( s, direction + 90 ); y += lengthdir_y( s, direction + 90 ); } else if( keyboard_check( ord('D'))or keyboard_check( vk_right )) { x += lengthdir_x( s, direction - 90 ); y += lengthdir_y( s, direction - 90 ); } if ( keyboard_check( ord('W') )or keyboard_check( vk_up )) speed = 5 else if ( keyboard_check( ord( 'S' ) )or keyboard_check( vk_down )) speed = -3 else speed = 0 } else speed = 0 } } // ***. aa = instance_nearest(x,y,auto) if ( distance_to_object(aa) <20 ) { if keyboard_check(vk_control) aa.wsiadanie=1 } with (aa) { if ( wsiadanie=1 ) { if keyboard_check( vk_left ) and (speed != 0 and speed >= 1 ) direction += 3 image_angle += 3 } if keyboard_check( vk_right ) and (speed != 0 and speed >= 1 ) { direction -= 3 image_angle -= 3 } if keyboard_check( vk_up ) { friction = 0; direction = auto.direction; speed += 0.3; } if ( speed >= 60 ) speed = 60; if keyboard_check(vk_down) { friction = 0; direction = auto.direction; speed -= 0.1; } } image_angle = direction if ( aa.wsiadanie = 1 ) visible=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Możliwe, że nie wiesz, ale w GM masz taki przycisk: Wpisujesz linie i on skoczy do tej w której wyświetlało ci błąd. A wtedy to już nie problem znaleźć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 a zaraz na prawo masz taki przycisk, który sprawdza błędy w kodzie, bez uruchomiania gry. No i "zaciemnia" błędne fragmenty kodu. Też Ci się przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się