Skocz do zawartości

Zniszczalność terenu


Maximal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

Tak, da się, ale dopiero od wersji 6.1, ponieważ w tej wersji doszła obsługa surfaces. Otóż tworzysz nowy surface (warstwa) i rysujesz na niej jakiś duży rysunek. Następnie tworzysz sprite'a na podstawie tego surface i przypisujesz go obiektowi "teren". Jak widzsz, sprite ten musi być duży (tak samo surface).

 

Teraz gdy nastąpi kolizja bomby z obiektem teren, to w tym momencie na surface wyrysowujesz okręg takiego koloru, który w spricie odpowiada kolorowi przezroczystemu. Potem znowu tworzysz sprite'a na podstawie tego surface i przypisujesz go obiektowi teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie mozna by to zrobic i w starszych wersjach.

Wzor na plaszczyzne i wzor kola

 

{

y<room_height && y>0 && x>0 && x<room_width && (x-a)^2 + (y-B )^2 - r^2 >= 0

}

gdzie S(a,B ) to srodek kola, a r to jego promien i kazde kolejne wyniszczenie terenu to dodanie kolejnego wzoru na kolo, a raczej nie kolo tylko jego dopelnienie.

W kazdym badz razie tak by to wygladalo matematycznie :D

trzeba by jeszcze te wzory podstawic pod draw_point(x,y), nie wiem jedynie czy w GM mozna nadac zmiennej przynaleznosc do zbioru np. R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...