Maximal Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Czy da się zrobić zniszczalność terenu w GM? Próbowałem to zrobić tak, żeby na określonym obszaże tworzyły się małe obiekty 1x1, ale niezbyt mi to wychodzi. Z góry dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 12 Grudnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Tak, da się, ale dopiero od wersji 6.1, ponieważ w tej wersji doszła obsługa surfaces. Otóż tworzysz nowy surface (warstwa) i rysujesz na niej jakiś duży rysunek. Następnie tworzysz sprite'a na podstawie tego surface i przypisujesz go obiektowi "teren". Jak widzsz, sprite ten musi być duży (tak samo surface). Teraz gdy nastąpi kolizja bomby z obiektem teren, to w tym momencie na surface wyrysowujesz okręg takiego koloru, który w spricie odpowiada kolorowi przezroczystemu. Potem znowu tworzysz sprite'a na podstawie tego surface i przypisujesz go obiektowi teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 teoretycznie mozna by to zrobic i w starszych wersjach. Wzor na plaszczyzne i wzor kola { y<room_height && y>0 && x>0 && x<room_width && (x-a)^2 + (y-B )^2 - r^2 >= 0 } gdzie S(a,B ) to srodek kola, a r to jego promien i kazde kolejne wyniszczenie terenu to dodanie kolejnego wzoru na kolo, a raczej nie kolo tylko jego dopelnienie. W kazdym badz razie tak by to wygladalo matematycznie :D trzeba by jeszcze te wzory podstawic pod draw_point(x,y), nie wiem jedynie czy w GM mozna nadac zmiennej przynaleznosc do zbioru np. R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Bibloteka na zniszczalności terenu. Na przykładzie wszystko widać. Biblioteka działa też w GM6.1 link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Przykład 1 Przykład 2 *Przykład 1 - Niszczenie terenu przy użyciu Sprita *Przykład 2 - Niszczenie terenu przy użyciu Backgrounda Przykłady *gmd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 http://marmot.gual.pl/Niszczenie_terenu_1.1a.rar - ostatnia wersja przykładu na niszczenie terenu ze starego gmclan, którą udało mi się ściągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 13 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 Dzięki wszystkim! Teraz wybiorę najlepsze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 13 Grudnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 Quetzacotl: Proszę, następnym razem nie gdybaj. :) Poza tym pomieszałeś parę kwesti i oczywiście nie jest to wykonywalne ani w GML, ani w C++ ani w żadnym języku programowania jaki znam. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 13 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2005 widzisz gdybalem bo chcialem sie dowiedziec czy jest takie cos mozliwe, teraz wiem, ze nie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się