zolty77 Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Mianowicie mam kilka czołgów, jak w starych "Tankach 1990" z pegazusa. chce zrobic tak żeby pociski leciały w kierunku w który strzeli każdy Tank. na razie zrobiłem tak: direction = Tank_1.direction; w Create Pocisku ale wtedy wszystkie pociski lecą w jednym kierunku, w kierunku pierwszego Tanka. Wie ktoś jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 W czołgu: GML i = instance_create(x,y,pocisk) i.direction = direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 CREATE pocisku: GML speed = (np.15); direction = tank1.direction; STEP pocisku: GML image_angle=direction; ja mam tak i mi działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Jak masz jeden obiekt to działa. Kilka, nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Farkraj ? FTF ? Jak Ci to ma działać ? Albo masz jeden czołg albo każdy czołg to inny obiekt :P Harv ma dobrze ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Dzięki Harv, zrobiłem jak napisałeś i działa, a męczyłem się z tym trzy dni. Teraz z innej beczki. Nie wiem czemu ale zrobiłem tak: //Step if (global.place = false) { instance_create(352,44,Tank_1); licznik = licznik -1; alarm[0]=room_speed*8; } na true się zmienia kiedy podjeżdża inny Tank, jak odjedzie to się zmienia z powrotem na false Jak widac jeżeli jest true to nie ma prawa powstac Tank, a jednak po kilkudziesięciu sekundach powstaje tam tank. W momencie kiedy jest tam inny tank powstaje problem, bo nachodzą na siebie i Tanki wariują. Nawet sprawdzałem w Debugerze czy ta zmienna global.place działa poprawnie i działa, tylko czemu ten po jakimś czasie nie sprawdza warunku tylko odrazu wykonuje instrukcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Nie sprawdza prawdopodobnie pozycji na której ma się stworzyć nowy czołg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Zrobiłem specjalne pole woku miejsca gdzie się pojawiają czołgi, jak jest jakiś w pobliżu to global.place się zmienia na true. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Pokaż ten kod... @E: Zaraz Ci dam przykład... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 To masz w Step GML if (global.place = false) { instance_create(352,44,Tank_1); licznik = licznik -1; alarm[0]=room_speed*8; } a w Tank_1 w collision jest GML global.place = true; i ta zmienna działa bo sprawdzałem w debugerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Zrób tak: Kliknij tutaj i zobacz jak to działa :) Męczyłem się z tym aż 3 minuty więc doceń to ;) Obiekt który się porusza może wchodzić na siebie ale to chyba nie o to tu chodzi prawda ? Jeżeli zrobiłeś na mapie kilka spawn pointów (mówie u Ciebie w grze) i podpiąłeś je pod jedną zmienną globalną to to może być problem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty77 Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 akurat spawn point u mnie jest jeden ale zobacze czy zadziała u mnie twój przykład :D EDIT: Działa dobrze, dzięki za świetny przykład. na pewno się wiele nauczyłem. tylko zamiast place_free trzeba dac place_empty GML if timer = 0 && place_empty(x,y,) { instance_create(x,y,Tank_1) timer = 30 } else if timer > 0 { timer -= 1 } Dzięki wielkie. Pozdro Tylko pamiętaj żeby następnym razem nie robić doublepostów ( używaj edycji ). Wyedytowałem ten post i dołączyłem treść z drugiego poniżej. Nie dałem ci WARNa tylko dlatego, że starasz się pisać poprawnie :) Borek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się