Skocz do zawartości

Zablokowane akcja dla obiektu z ID


lenin

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie przepraszam za nazwę tematu, ale nie wiedziałem nawet jak to ując:P

GML
//create:

o_2=instance_create(110,60,o_obiekt)

 

//global mouse button:

if place_meeting(mouse_x,mouse_y,o_2)

{

room_goto(r_p1)

}

Więc mam taki kod, jednak po kliknięciu na obiekt, nie przenosi gry do danego rooma;/

Ma ktoś jakiś pomysł, bo ja nic nie potrafię z tym wykombinowac:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wyjasnij co sie wogole ma dziac bo troche chaotyczne to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu chaotycznie?;>

Tworzę obiekt i przypisuję go do zmiennej (muszę, ponieważ tworzę kilka takowych obiektów a na każdym chciałbym wykonywac osobną akcję)

i po kliknięciu na niego myszą, ma mi wykonywac się dana akcja - w tym przypadku akurat przejście do innego rooma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś:

 

jeśli kliknę na obiekt i w tym czasie ten obiekt koliduje z o_2 to przenieś do roomu

trochę tak dziwnie.

 

co ma "robić" ten kod? :>

 

Harv: Chyba po kliknięciu na obiekt myszka musi być w jego pozycji...

Z kodu wynika, że akcja zostanie wykonana jeśli podczas kliknięcia obiekt będzie się stykać z o_2 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiekt "cursor" (musi miec mask_index jako sprite "pixel" (rzecz jasna 1x1)):

global mouse left button:

GML
if(instance_place(mouse_x,mouse_y,o_2)!=noone)room_goto(r_p1)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...