lenin Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Na wstępie przepraszam za nazwę tematu, ale nie wiedziałem nawet jak to ując:P GML //create: o_2=instance_create(110,60,o_obiekt) //global mouse button: if place_meeting(mouse_x,mouse_y,o_2) { room_goto(r_p1) } Więc mam taki kod, jednak po kliknięciu na obiekt, nie przenosi gry do danego rooma;/ Ma ktoś jakiś pomysł, bo ja nic nie potrafię z tym wykombinowac:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Najpierw wyjasnij co sie wogole ma dziac bo troche chaotyczne to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Czemu chaotycznie?;> Tworzę obiekt i przypisuję go do zmiennej (muszę, ponieważ tworzę kilka takowych obiektów a na każdym chciałbym wykonywac osobną akcję) i po kliknięciu na niego myszą, ma mi wykonywac się dana akcja - w tym przypadku akurat przejście do innego rooma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 if place_meeting(mouse_x,mouse_y,o_2) Myszka to nie obiekt ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Myszka to nie obiekt ;p Czyli jakiś pomysł? Bo w takim wypadku mam tylko jeden - obiekt podążający za myszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 napisałeś: jeśli kliknę na obiekt i w tym czasie ten obiekt koliduje z o_2 to przenieś do roomu trochę tak dziwnie. co ma "robić" ten kod? :> Harv: Chyba po kliknięciu na obiekt myszka musi być w jego pozycji... Z kodu wynika, że akcja zostanie wykonana jeśli podczas kliknięcia obiekt będzie się stykać z o_2 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Sprawdzaj czy myszka jest na obiekcie? mouse_x, mouse_y itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Chyba po kliknięciu na obiekt myszka musi być w jego pozycji... Z kodu wynika, że akcja zostanie wykonana jeśli podczas kliknięcia obiekt będzie się stykać z o_2 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 obiekt "cursor" (musi miec mask_index jako sprite "pixel" (rzecz jasna 1x1)): global mouse left button: GML if(instance_place(mouse_x,mouse_y,o_2)!=noone)room_goto(r_p1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Dobra, skorzystałem z collision_point i działa ładnie :) thx, a temat zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi