Compi Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Witam. Jest jakiś poradnik jak używać grafiki 3D w GMLu. Chodzi mi o takie proste sześciany z teksturami. Ewentualnie import z Blendera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Znalazłem coś w dokumentacji: Wchodzenie w tryb 3D Proste rysowanie Jeszcze czegoś poszukam. EDIT. Jeszcze znalazłem tutorial na oficjalnej stronie YoYo Games to ten ostatni: YoYo games tutorials Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Tak, jest tutaj :) E: UP szybszy ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Chce takiego sześciościan wsadzić do gry 2d jako np. Dom (tak jak w GTA 2). Gdy daje d3d_end() to mam czarny ekran. Da się to jakoś naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Ale raczej nie da się łączyć 2D z 3D Ewentualnie możesz zrobić takie sprity żeby wydawało się że jest to 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Da się. Na przykład we wcześniej wymienionym GTA budynki i niektóre elementy otoczenia były trójwymiarowe, ale ludzie i samochody były zwyczajnymi, płaskimi sprite'ami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 voila! 3Din2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 @UP Dzięki że się postarałeś ale twój kod jest zepsuty. Dodam jakiś obiekt (nowy) i nie działa. Figury są płaskie. Jak dodam d3d_start() to wtedy nie można kamerą w góre/dów chodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 musisz zachowac pewna zasade: obiekt camera MUSI byc zawsze pierwszym w roomie, MUSI miec najmniejszy depth (wiec rysowanie w nim czegokolwiek odpada, niech podaza za playerem), wtedy nie powinno sie psuc nic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Dzięki ale jest jeszcze pewien problem. Jak wiadomo 0,0 w d3d to lewy dolny róg. Tak więc zmienna y jest odwrócona, nie? Jak mam w playerze ustawione że obrazek obraca się do myszki to wtedy zamiast obrócić się do góry, obraca się w dół. Coś mi zdanie stylistycznie złe wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 to wystarczy ze kazdy direction zmieni znak na przeciwny to bedzie wszystko grac :) [czyli zamiast: lengthdir_x(len,dir) dasz: lengthdir_x(len,-dir) itp.] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się