Jaklub Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Być może banalne, być może nie. W każdym razie, mam ogromny problem. Kiedy generuję planszę z kawałków za pomocą surface, nie ma przeźroczystości (w skrajnych przypadkach nie pokazują się niektóre obiekty). Potwierdzić to może większość tych, która grała w demko mojej gry. Screen Marmota Ja nie mogę zrobić screena, ponieważ u mnie błąd nie występuje (ale widziałem go na szkolnym kompie). Czy ktokolwiek wie, co może być tego przyczyną? Jest to bardzo ważne, bez tego nie wznowię projektu (po co robić grę dla niewielkiej grupki osóB). PS. Problem raczej nie polega na braku "draw_clear_cośtam". Po prostu wyświetla się sprite, który ma zostać "zsurfaceowany" (do tego nie ten, który powinien być). PS2. Zaufanym programistom mogę pokazać plik projektu, ale tylko na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 zakoloruj punkt (0, room_height ) na jakiś kolor. nie widać obiektów, bo przysłania je surface jak robiłem "moje wormsy" to miałem to samo :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Jest zakolorowany, u mnie i u paru osób działa poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 surfaces sa zalezne od karty graficznej. nie wszystkie maja tyle samo pamieci w karcie, wiec nie wszystkie pomieszcza tyle samo surface'ow. musisz ograniczyc ilosc i rozmiary surface'ow do niezbednego minimum. PS. Nie wiem tylko czy dobrze zrozumialem ten problem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 a u mnie to: GML draw_point_color( 0 , room_height - 1 , c_white )pomaga ;) surface rysuje się bez przezroczystości ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 surfaces sa zalezne od karty graficznej. nie wszystkie maja tyle samo pamieci w karcie, wiec nie wszystkie pomieszcza tyle samo surface'ow. musisz ograniczyc ilosc i rozmiary surface'ow do niezbednego minimum. PS. Nie wiem tylko czy dobrze zrozumialem ten problem xD Projekt jest już zbyt daleko w robieniu, więc jedynym wyjściem może być wydłużenie ładowania, ale czego się nie robi dla graczy? Spróbuję. Tematu jeszcze nie zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się