krychu90 Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 Mam problem otóż jak mam zaznaczonego ludka i klikne gdzies to on idzie do tego punktu, ale jak mam 2 to oni "chcą" isc do tego punktu. Ida jeden dojdzie a drugi sie kreci.. .Z gory THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 to zalezy jak masz zrobione te chodzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2QL4SQL Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 Yyy... Ogólnie to z punktu widzenia twórcy gier to działać powinno tak: Masz obiekt Ludek i obiekt Wskaźnik. Podczas kliknięcia powinno ustawić Wskaźnik na pozycję kursora myszy. Zawsze Ludek powinien iść w kierunku wskaźnika. Teraz to przerób na kod GM i jak tak zrobisz, to, przynajmiej w teori, powinno działać. W k... innych programach to działa na tej zasadzie bez problemowo. Ach, jeżeli chodzi Ci o takie coś jak w RTS`ie, zaznaczasz kolesia i on reaguje na polecenia, to powinien on mieć jakąś własną wartość, jakąś flagę. Jeżeli nie ma unikalnych dla obiektu wartości lub flag to z tym może być problem. Cała sztuka polega na tym, by jeżeli zaznaczę Ludka nr. 1 to podnosi mu się flaga, a Ludkowi nr. 2 - opuszcza. Jeżeli zaznaczę Ludka nr. 2 to podnosi mu się flaga, a Ludkowi nr. 1 - opuszcza. Teraz, przy kliknięciu niech do Wkaźnika idzie ten Ludek, który ma podniesioną flagę. Rozumiesz? Teraz pomyśl nad tymi flagami, jeżeli masz z góry założoną liczbę jednostek to możesz utworzyć dla każdej zmienną, która przyjmuje wartość True lub False (nie wiem, czy w GM są booloeanowskie zmienne, jeżeli nie to zamiast True może być 1, zamiast False - 0). Możesz to także wykonać w postaci tablicy o nieokreślonej liczbie elementów. Każda jednostka ma swój własny element na tablicy. Ale namieszałem... Mój Boże, w GM nie ma niezależnych dla każdej jednostki (nawet tego samego typu) wartości? Uch, nieciekawie. Powiedz mi, jak zrobić, by Ludek szedł w stronę jakiegoś obiektu, a wykonam Ci przykład, lub jakoś to zobrazuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 dla mnie wydaje sie ze trohe namieszales, nie prosciej by bylo w stepie dac mp_potential_step(cel.x,cel.y,2,false) przy global click mouse if zaznaczony=true { cel.x = mouse_x cel.y = mouse_y } i oczywiscie jeszcze w kliknieciu na niego zaznaczony=true wtedy bedzie elegancko, ja mam tak w swojej strategii a zeby ludziki mogly najsc 2 na siebie i nie bylo tak jak mowi krychu90 to ludziki nie moga byc solid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 22 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 tak mam. Tlko jak mam dwie jednostki zaznaczone to one ida w ta strone kursora, jeden dojdzie a drugi sie wokol niego kreci. To mabyc automatyczne segregowanie :) ,Tak jak w strategiach, jezeli jest zaznaczonych wiecej niz jedna jednostka, to punkt do kturego szedl zmieni sie bo jest zajety...yyyy....noo... aaa. ludki są solid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 w kolicji tych lodkow if x=xprevious && y=yprevious && other.x=other.xprevious && other.y=other.yprevious { idziex=x idziey=y } nie wiem czy chodzilo ci o cos takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 22 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 O to chodzi I tak ma byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 Wiem o co chodzi na 1 i 3 ale na drugim? :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 23 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2005 Jak ten koles co jest blizej zajmie miejsce to tamten automatycznie pojdzie gdzies w bok Przyklad *gmd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 24 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 Pomóżcie!!!!! Przyklad *gmd Sorry za doubleposta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 24 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2005 W step: if place_free(pozx,pozy) mp_potential_step(pozx,pozy,3,0) else {if place_free(pozx-24,pozy) mp_potential_step(pozx-24,pozy,3,0) else {if place_free(pozx+24,pozy) mp_potential_step(pozx+24,pozy,3,0) else {if place_free(pozx,pozy+24) mp_potential_step(pozx,pozy+24,3,0) else {if place_free(pozx,pozy-24) mp_potential_step(pozx,pozy-24,3,0) }}}} Można ustawiać 5 jednostek max, jeśli więcej musisz w kodzie pogrzebać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_pila Opublikowano 31 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2005 Teraz powracam do tematu. Ja nie mam tak, że stoją obok siebie, tylko 2 ludki zamieniają się w jednego! W kolesiu, którym się chodzi mam skrypty w create: instance_create(0,0,g8) pozx=x; pozy=y; (g8 to nazwa obiektu broni, potrzebne mi do czego innego). W step: if place_free(pozx,pozy) mp_potential_step(pozx,pozy,3,0) else {if place_free(pozx-24,pozy) mp_potential_step(pozx-24,pozy,3,0) else {if place_free(pozx+24,pozy) mp_potential_step(pozx+24,pozy,3,0) else {if place_free(pozx,pozy+24) mp_potential_step(pozx,pozy+24,3,0) else {if place_free(pozx,pozy-24) mp_potential_step(pozx,pozy-24,3,0) }}}} W kolizji z innymi ludkami: if x =xprevious && y=yprevious && other.xprevious && other.y=yprevious { pozx=x pozy=y } i w Global Left Button: pozx=mouse_x; pozy=mouse_y; I dalej po pójściu w jedno miejsce, ludziki wchodzą w jedność! (troche off-topic ale o strategii) I jak zrobić, żeby po kliknięciu na obiekt "enemy" moje zaznaczone ludki atakowały go? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się