ZeroXbot Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Zwracam się do was z kolejnym pytaniem. Otóż chciałbym zrobić bazę obiektów np. broni (nie takich jak pistolet czy karabin tylko chodzi mi tu o uzbrojenie w czołgach: działa itp.). Każda z broni ma swoje właściwości (siła ataku, reload, sprite broni i pocisku). I oto pytania: 1. Jak takie coś zrobić? 2. Gdzie to umieścić, żeby wszędzie był do tego dostęp? Z góry dziękuję za odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 1. uzyj tablic GML zmienna[0,0] = nazwa broni zmienna[0,1] = sila broni zmienna[0,2] = reload broni zmienna[0,3] = sprite broni dzieki uzyciu tablic latwiej sie polapac jesli prote wytlumaczenie: typ broni ---> [0,1] <--- wlasciwosc broni. Tak wiec ustalasz sobie ze jesli druga liczba jest 0 to zawsze oznacza ona nazwe borni, jedynka to sila broni. Pierwsza liczba to numer(typ, rodzaj) broni. GML bron[0,0] = 'Noz' bron[0,1] = 1 bron[0,2] = 0 bron[0,3] = s_noz bron[1,0] = 'Pistolet' bron[1,1] = 5 bron[1,2] = 10 bron[1,3] = s_pist bron[2,0] = 'Karabin bron[2,1] = 20 bron[2,2] = 28 bron[2,3] = s_kara 2. przed kazda z tych zmiennych dajesz 'global.' przyklad: GML global.bron[0,0] = 'Noz' global.bron[0,1] = 1 global.bron[0,2] = 0 global.bron[0,3] = s_noz global.bron[1,0] = 'Pistolet' global.bron[1,1] = 5 global.bron[1,2] = 10 global.bron[1,3] = s_pist global.bron[2,0] = 'Karabin global.bron[2,1] = 20 global.bron[2,2] = 28 global.bron[2,3] = s_kara Zrob sobie jakis obiekt ktory bedzie przetrzymywal te zmienne, zaznacz w nim persistent tak aby przeskakiwal z roomu do roomu i gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Dokładnie o to mi chodziło! Wielkie dzięki. Tematu proszę nie zamykać, może przyjdzie mi jescze coś do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 polecam przykład: https://gmclan.org/index.php?plik=151 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Zacząłem więc robić bazę (na razie modeli czołgów) i mam coś takiego: GML //MODELS //NAZWA global.model[0,0]='Beetle' //V-MAX global.model[0,1]=6 //ACC global.model[0,2]=0.1 //AP global.model[0,3]=80 //DEF global.model[0,4]=1 //NAPALM? global.model[0,5]=true //MINES? global.model[0,6]=false //SPIKES? global.model[0,7]=false //GLUE? global.model[0,8]=false //B-SPIKE? global.model[0,9]=false //LC? global.model[0,10]=true //MC? global.model[0,11]=true //HC? global.model[0,12]=true //GC? global.model[0,13]=true global.model[0,14]=true global.model[0,15]=true global.model[0,16]=true Chodzi mi tu konkretnie o pozycje od [0,5], czyli czy może mieć zainstalowaną broń. CZy taki system jest dobry, czy może jest jakiś lepszy sposób na tego typu rzeczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 jest OK. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Próbuję wywołać zmienną z bazy danych: draw_sprite(global.model[global.player[0],4],image_index,x,y); Wcześniej w bazie danych zdeklarowałem je: global.model[0,4]=s_beetle global.player[0]=0 Gdy próbuję przetestować grę wyskakuje mi błąd, w ktorym pisze: trying to draw non-existing sprite. Wiem co to znaczy, ale dlaczego tak się pojawia? Sprite o nazwie s_beetle istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się