Lordis Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Witam ! Mam problem z wyborem broni poniewarz chce zrobić wybór bronie wzorowany na Half-Life. A więc gdy naciskam '1' pojawia mi się broń "Pistolet Glock" gdy nacisne jeszcze raz '1' to zmienia się na drugi "Pistolet Colt" i tak dalej zależy ile mam bronie(maksymalna ilość będzie 5) ja mam taki kod na to ale nie dzila(pojawia sie "Pistolet Glock" i nie zmienia sie) GML if ( keyboard_check_pressed(ord('1')) and distance_to_object(Socom)>= 0 ) { instance_create(x,y,Glock) with (weapon) instance_destroy() with (weapon1) instance_destroy() with (weapon2) instance_destroy() with (weapon3) instance_destroy() with (weapon4) instance_destroy() with (weapon5) instance_destroy() with (weapon6) instance_destroy() with (weapon7) instance_destroy() with (weapon8) instance_destroy() with (Socom) instance_destroy() } if ( keyboard_check_pressed(ord('1')) and distance_to_object(Glock)>= 0 ) { instance_create(x,y,Socom) with (weapon) instance_destroy() with (weapon1) instance_destroy() with (weapon2) instance_destroy() with (weapon3) instance_destroy() with (weapon4) instance_destroy() with (weapon5) instance_destroy() with (weapon6) instance_destroy() with (weapon7) instance_destroy() with (weapon8) instance_destroy() with (weapon9) instance_destroy() with (Glock) instance_destroy() } Gdzie weapon 0-9 to inne bronie (AK47, granaty itp) Mam nadzieje że mnie zrozumieliście :P i pomożecie Z góry DZIĘKI !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 GML distance_to_object(Socom)>= 0 (...) distance_to_object(Glock)>= 0 Dlatego Ci się nie zmienia... Zmień to przykładowo na: GML distance_to_object(socom)<=5 distance_to_object(glock)<=5 Bo ustawiasz, warunek, gdy dystans do obiektu jest większy niż 0 więc każdy obiekt do tego pasuje btw nie fajne są zmienne z wielkimi literami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Nie działa :( GML if keyboard_check_pressed(ord('9')) and distance_to_object(w2_socom) <=5 { instance_create(x,y,weapon9) with (weapon) instance_destroy() with (weapon1) instance_destroy() with (weapon2) instance_destroy() with (weapon3) instance_destroy() with (weapon4) instance_destroy() with (weapon5) instance_destroy() with (weapon6) instance_destroy() with (weapon7) instance_destroy() with (weapon8) instance_destroy() with (w2_socom) instance_destroy() } if keyboard_check_pressed(ord('9')) and distance_to_object(weapon9) <=5 { instance_create(x,y,w2_socom) with (weapon) instance_destroy() with (weapon1) instance_destroy() with (weapon2) instance_destroy() with (weapon3) instance_destroy() with (weapon4) instance_destroy() with (weapon5) instance_destroy() with (weapon6) instance_destroy() with (weapon7) instance_destroy() with (weapon8) instance_destroy() with (weapon9) instance_destroy() } Teraz w ogóle się nie pojawia bo gdy naciskam '9' to nic sie nie robi bo nie mam w ręce ani socoma ani glocka :/ wie ktoś jak to zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 GML if keyboard_check(ord('9')) and distance_to_object(w2_socom) <=5 { instance_create(x,y,weapon9) with (weapon) instance_destroy() with (weapon1) instance_destroy() with (weapon2) instance_destroy() with (weapon3) instance_destroy() with (weapon4) instance_destroy() with (weapon5) instance_destroy() with (weapon6) instance_destroy() with (weapon7) instance_destroy() with (weapon8) instance_destroy() with (w2_socom) instance_destroy() } if keyboard_check(ord('9')) and distance_to_object(weapon9) <=5 { instance_create(x,y,w2_socom) with (weapon) instance_destroy() with (weapon1) instance_destroy() with (weapon2) instance_destroy() with (weapon3) instance_destroy() with (weapon4) instance_destroy() with (weapon5) instance_destroy() with (weapon6) instance_destroy() with (weapon7) instance_destroy() with (weapon8) instance_destroy() with (weapon9) instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 nie widziałem głupszego zestawienia kodu. Przechowuj id albo chociaż index bądź nazwę aktywnej broni i po tym ją usuwaj.. jeśli użyjesz tego przykładu to kod na przerobienie zmainy broni jak w hl będzie wyglądał: GML (step) if ( keyboard_check_pressed( ord( '1')) and laduj == true ) { if ( active < count ) active += 1 else active = 1 bron = bron[ active ] } chyba, ze chcesz bardziej tradycyjnie to: GML if ( laduj ) { if ( keyboard_check_pressed( ord( '1'))) bron = bron[ colt ] if ( keyboard_check_pressed( ord( '2'))) bron = bron[ mp5 ] if ( keyboard_check_pressed( ord( '3'))) bron = bron[ ak47 ] if ( keyboard_check_pressed( vk_anykey )) active = bron } ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 ej Marek.S mam wielką prośbę mógł byś mi zrobić przykład z tylm wyborem ale na blawiszach bo w tym przykładzie jest na rolce. czy to bez rużnicy wystarczy zamienic [ruch rolką] na klawisze '1' albo 2345... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 chyba podałem kod.. ? nawet 2. pierwszy to tak jak chciałeś. Wciskasz 1 i zminiasz bron a drugi to tak numerycznie jak przeważnie masz w grach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 kurde nie rozumiem zabardzo tego :/ ja mam bronie jako obiekty a nie tak jak w tam tym przykładzie kod w bohaterze i mi nie wychodzi :( Create GML active = weapon1 count = 4 weapon_basic = weapon_basic [ active ] weapon_basic[ 1 ] = weapon1 // weapon1-4 to obiekty weapon_basic[ 2 ] = weapon2 weapon_basic[ 3 ] = weapon3 weapon_basic[ 4 ] = weapon4 PRESS 1-KEY GML if ( not reload ) exit active -= 1 if ( active < 1 ) active = count weapon_basic = weapon_basic[ active ] i mi nie chodzi :( nie rozumiem tego zabardzo wyskakuje mi taki ERROR: Error in code at line 3: weapon_basic = weapon_basic[ active ] at position 17: Unknown variable weapon_basic or array index out of bounds Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 bronie jako obiekty są denne... temu ja wszystko na zmiennych i tablicach robie ;) użyj se tego przykładu =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Kurde stary ja mam zrobione 10 broni jako obiekty i wogóle mi tak łatwiej da sie zrobic to na obiektach czy musze wszystko od początku robic na zmiennych?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 da się ale to będzie mało wydajne i nie zawsze skuteczne. Opisz dokładnie. To w końcu ma być takie zwykłe typu 1 - colt , 2- ak-47, 3- granat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 to ma być tak: jest 6 radzaji broni.Z karzdego rodzaju są 4 bronie 1-nóż,kij bejzbolowy,piła mechaniczna,maczeta 2-pistolety... 3-karabiny... 4-strzelby... 5-granaty... 6-dodatkowe(bazooka,telepolter,miotacz ognia,palalizator) i chce żeby to wyglądało tak jak w Half-Life (ale z 6 rodzajami tak jak wyżej) czyli jak nacisne '1' to bede wybierał bronie z grupy pierwszej jak nacisne raz to nóz dwa razy to kij bejzbolowy itd... jak nacisne '2' to pistolety jak nacisne '3' , '4' , '5' , '6' to wybieram dane bronie z danej grupy. W tam tym przykładzie niestety jest jedna grupa a na dodatek bronie są na zmiennych a ja mam obiekty broni. teraz bardziej zrozumiałe ?? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 daj im wszystkim tego samego parenta i:.. GML if ( keyboard_check_pressed( ord( '1'))) { bee = parent.object_index with( parent ) instance_destroy() //usuwamy wszystkie bronie switch( bee ) { case obj_noz: instance_create( .. , obj_kij ); break case obj_kij: instance_create( .. , obj_pila ); break case obj_pila: instance_create(.. , obj_maczeta ); break default: instance_create( .. , obj_noz ) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 kuuuuur...de juz nie mam siły do tego zrobie to na zmiennych i tak jak jest w tam tym przykładzie ale podziele jeszcze na 6 grup. Ale i tak jutro bo zaraz mnie coś szczeli... Marek.S dzieki za wszystko ! THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 spoko. teraz idę zanurzyć nos w książkę. jak co to pisz na forum =p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się