PoxiPol Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Zwykly przeklad ponga, wraz z AI i naliczaniem punktow :) Enjoy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Piękny przykład takiego szukałem dziękuje kocham cię! 5/5! Tak na serio: po pierwsze, złe, niedobre, łatwe i w ogóle nie potrzebne. Dziękuje, pała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 da się w to z nim wygrac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Pała ^_^ Ale żeby nie było, jak można to było urozmaicić... 1. Przyśpieszenie tej paletki. Jak idzie w górę, i chce w dół, to powili zwalnia, aż wreszcie zawraca. 2. No... AI. Przewidywanie tego, gdzie spadnie piłka po odbiciu się od bandy. W sumie to głównie o to chodzi w pongu... 3. Żeby się ta paletka nie zacinała. 4. I bez sensu dodałeś bajer, że gościu reaguje na piłkę tylko, jeśli jest na jego połowie. Lepiej sprawdzać, czy leci w jego stronę. 5. Gościu po odbiciu powinien wracać na swoją połowę. I tak właściwie, to... 6. W twoim przykładzie nie mam kontroli nad tym, gdzie odbije się piłka. Bohater jest prostokątny, i piłka zawsze się odbije prosto. Także AI od razu po odbiciu piłki mogłoby przewidywać, gdzie poleci piłka po odbiciu się od paletki wroga i ewentualnie bandy i tam się ustawiać. Nie zagłębiałem się w kod, ale to twoje AI to coś takiego: GML if(obj_ball.x > 300) { if(obj_ball.y > y) { y += 1; } else if(obj_ball.y < y) { y -= 1; } } , a to zdecydowanie za mało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 12 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 a podalby mi ktos kod ktory ulepszyl by ten przyklad :) Tak goscia da sie pokonac, ale tylko odpowienia technika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 '-.- Bez jaj, ty Ty nas masz czegoś nauczyć tym przykładem a nie my Ciebie... Wszystkie punkty z wymienionych przeze mnie to łatwizna, jedynie przewidywanie ruchu może ci jakiś problem sprawić :P A przewidywanie ruchu, no to poeksperymentuj trochę :P Napisz se prosty skrypcik testujący kąty, i zapisuj wyniki. Czyli że na górze masz przeszkodę, piłkę puszczasz w prawo, o kącie powiedzmy 100 stopni. I zapisujesz wyniki, będzie coś takiego: Kąt startowy Kąt końcowy 90 90 100 80 110 70 130 50 150 30 Jeżeli twoje IQ mieści się w średniej krajowej zauważysz, że kąt odbicia się piłki można łatwo obliczyć. I to miedzy innymi tyle. Całość to skrypcik w pętli, który "idzie" kącie piłki, poruszając się co 1px. I tak obliczasz lengthdir'em coraz to nowszą pozycję piłki, aż wreszcie dojdzie ona do przeszkody, wtedy obliczasz jej nowy kąt tak, jak się uczyłem wyżej (oczywiście to się tyczy tylko prostych, jak być chciał odbić piłkę od powiedzmy łuku, to większy problem...). A kiedy w końcu dojdzie do "bramki" komputera, to zapisujesz jej pozycję do jakieś zmiennej, i wtedy komp się do niej kieruje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Lol, ale tandetny przykład. Debilne AI przeciwnika. Pała wtf? :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Nikt nie mówił, że was ma ten przykład czegoś nauczyć tylko miał nauczyć kogokolwiek kto to wejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 12 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 @Tymon - dzieki :) apropo, bugi poprawiam, staram sie jak moge, cos tam jeszcze dodam :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 dodaj, żeby kąt odbicia piłki od paletki zmieniał się w zależności od tego, czy paletka się porusza, i w którą stronę. Jak w arkanoidzie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się