2QL4SQL Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Z góry sorry, jeżeli ten temat już był, nie potrafiłem tego sprecyzować w wyszukiwarce. A więc: Myślę, że czas coś stworzyć, jakąś grę. Zdecydowałem się na vertical shootera - to prosty temat, więc powinno się udać. I teraz tutaj chcę coś takiego: 10 sekund po początu gry stwórz przeciwika tutaj, 20 sekund po rozpoczęciu gry stwórz przeciwnika tam. Tak, bym mógł określić, gdzie i kiedy ma się pojawić przeciwnik (a nie tak, że losowo się pojawia). Teraz, jak by to zrobić? Nie wiem, czy jest w GM wbudowany stoper, a nie trawię tych alarmów (chyba do tego by się nie nadawały, bo potrzeba conajmiej 30 na poziom takich "terminów" pojawiania się samolotu w danym miejscu). Jak by to zrobić, myślałem o jakiejś zmiennej, do której dodaje się co sekunde 1, jeżeli wyniesie ona 10 to utwórz przeciwnika tutaj, jeżeli 20 - utwórz tam itd. Ale jak to teraz zrobić w kodzie, jestem początkujący w GM (ale nie w tworzeniu gier), a szukanie w helpie? Hmmm... mógłbym, ale konkretnie gdzie? Toteż piszę na forum. Od razu mówię, że nie chodzi mi o "utwórz co 10 sekund w losowym miejscu przeciwnika" tylko o kontrolowane w miejscu i czasie tworzenie przeciwników. Rozumiecie? Noo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Ja uważam że najłatwiej to zrobić TimeLine'ami (i zawsze tak robiłem). Jak zrobić? Tak: - W drzewku dodajemy TimeLine. - W timeline properties wciskamy add - Wpisujemy wartość (np. 10) - I wybieramy odpowiedni kloc do tworzenia przeciwnika :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
2QL4SQL Opublikowano 16 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Ach... No, ja miałem w Simplu GM, więc zapomniałem o Timelinach ;) A właśnie, czy jak wpisuję "10" to będzie po 10 sekundach? W jakiej jednostce wpisuje się tam wartość? Edit1: Ach, już wiem, jednostką są bodajże Stepy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Oczywiście musisz jeszcze w czasie gry, za pomocą jakiegoś obiektu ustawić, w jakim momencie TIME LINE ma się uruchomić. Bo jeśli dasz same TIME LINE, to po uruchomieniu gry czas (chodzi o stepy) nie będzie się naliczał! No, i to tyle. W The Games Factory (bo wcześniej tym się zajmowałeś) czas liczysz za pomocą stopera. TIME LINES jest podobne :P Pozdrawiam i życzę udanej gry :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 A jeśli chcesz stworzyć obiekt w danym miejscu to użyj: instance_create(x,y,obj); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 room_speed*n=n_sekund ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się