Skocz do zawartości

ID chyba


krychu90

Rekomendowane odpowiedzi

HeyaH Banana :P

 

Mam problem. Otóż mam taki kod

if distance_to_object(drzewo)<5 && ilosc_drewna<10
{
ilosc_drewna+=1;
[lol]
}

 

*[lol] - nie wiem co zrobić żeby odbierało zycie temu drzewu(te co jest w distance_to_object) np.

if distance_to_object(drzewo)<5 && ilosc_drewna<10
{
ilosc_drewna+=1;
drzewo.zycia-=1;
}

To odbiera wszystkim drzewom, próbowałem z ID ale nie mogłem do tego dojść

 

Z góry THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O. Znalazłem podobne coś w przykładzieTU

 

No i jak ten drwal podejdzie do drzewa to niech drzewo też traci życie. NO :)

 

Zmień tylko jedną rzecz: zamiast klkania na drzewa, zrób żeby przy kolizji było odejmnowane życie.

Ale to nie ma być kolizja tylko jak objekt jest blisko drzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. BigShark załapałeś.Ale i tak nikt nie wie lub nie chce mi pomóc

Krychu90: Daj najlepiej gmd.

 

O. Znalazłem podobne coś w przykładzieTU

 

No i jak ten drwal podejdzie do drzewa to niech drzewo też traci życie. NO :)

Ale to nie ma być kolizja tylko jak objekt jest blisko drzewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to powinno wyglądać tak (:P) :

 

Obiekt ludka:

W CREATE

akcja='';
zasoby=0;

W STEP

if akcja='drzewo'
{
   if zasoby=0
   {
       if instance_exists(drzewo)
       {
           near=instance_nearest(x,y,drzewo);
   
           if point_distance(x,y,near.x,near.y)>5
           {
               move_towards_point(near.x,near.y,2);
           }
           else
           if point_distance(x,y,near.x,near.y)<10
           {
               zasoby+=1;
       
               with (near)
               {
                   zasoby-=1;
           
                   if zasoby<=0
                   {
                       instance_destroy();
                   }
               }
           }
       }
   }
   else
   if zasoby=10
   {
       if instance_exists(magazyn)
       {
           near=instance_nearest(x,y,magazyn);
   
           if point_distance(x,y,near.x,near.y)>5
           {
               move_towards_point(near.x,near.y,2);
           }
           else
           if point_distance(x,y,near.x,near.y)<10
           {
               global.magazyn_drzewo+=zasoby;
               zasoby=0;
           }
       }
   }
}

 

Obiekt drzewo:

W CREATE

zasoby=100;

Pisałem z pamięci. Może gdzieś jest błąd :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...