krychu90 Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 HeyaH Banana :P Mam problem. Otóż mam taki kod if distance_to_object(drzewo)<5 && ilosc_drewna<10 { ilosc_drewna+=1; [lol] } *[lol] - nie wiem co zrobić żeby odbierało zycie temu drzewu(te co jest w distance_to_object) np. if distance_to_object(drzewo)<5 && ilosc_drewna<10 { ilosc_drewna+=1; drzewo.zycia-=1; } To odbiera wszystkim drzewom, próbowałem z ID ale nie mogłem do tego dojść Z góry THX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Nie jestem pewny oco ci chodzi. Ściągnij Wspaniałą Strategię, tam coś było o odbieraniu hp drzewu, a gdy jego hp było równe 0 to drzewo znikało. Ściągnij zatem WS i powiedz mi czy o takie rozwiązanie ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Przecież to prosto zaczaić <_< Ludek podchodzi do drzewa i uzyskuje drewno, a jednocześnie zabiera mu życie. Jeżeli życie dojdzie do zera, drzewo jest niszczone. Dobrze zrozumiałem krzychu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 2 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Przecież to prosto zaczaić <_< Ludek podchodzi do drzewa i uzyskuje drewno, a jednocześnie zabiera mu życie. Jeżeli życie dojdzie do zera, drzewo jest niszczone. Dobrze zrozumiałem krzychu? <{POST_SNAPBACK}> Ale jak to zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 2 Listopada 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 https://gmclan.org/index.php?plik=65 Zobacz co jest napisane w Game Information. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Ranma: jemu chodzi o to żeby ludek zabierał to życie. Na szczęście łatwo ten przykład przerobić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 2 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Niech mnie ktoś przytuli :( . Nikt mnienie rozumie. Drzewo ma tracić życie jeżeli jaliś objekt jest obok niego czyli distance_to_object PS Zobacz co jest napisane w Game Information. Prosiłbym o przykład bo coś motam(kurdeee) :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 2 Listopada 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Maximal: Dobrze wiem, ja mu po prostu dałem podstawę systemu, którą powinien dostosować do swoich potrzeb. :) Krychu90: Daj najlepiej gmd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Ranma: okey :) krychu90: najprościej jeśli sobie przerobisz przykład Ranmy. Zmień tylko jedną rzecz: zamiast klkania na drzewa, zrób żeby przy kolizji było odejmnowane życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 2 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 O. Znalazłem podobne coś w przykładzieTU No i jak ten drwal podejdzie do drzewa to niech drzewo też traci życie. NO :) Zmień tylko jedną rzecz: zamiast klkania na drzewa, zrób żeby przy kolizji było odejmnowane życie. Ale to nie ma być kolizja tylko jak objekt jest blisko drzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 No to nie widzę problemu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 No to nie widzę problemu :) <{POST_SNAPBACK}> Ty nie rozumiesz oco mu chodzi. A jeśli tak strasznie mowisz że nie widzisz problemu to zrob przykład. Bo tu trzeba raczej użyć ID. Bo OTHER nie będzie pasować jak dasz distance_to_object. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 2 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Ty nie rozumiesz oco mu chodzi. A jeśli tak strasznie mowisz że nie widzisz problemu to zrob przykład. Bo tu trzeba raczej użyć ID. Bo OTHER nie będzie pasować jak dasz distance_to_object. <{POST_SNAPBACK}> No. BigShark załapałeś.Ale i tak nikt nie wie lub nie chce mi pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Ja spróbuje coś wykombinować, jak co to napisze tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 2 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 No to nie widzę problemu :) Ja spróbuje coś wykombinować, jak co to napisze tutaj. Nie chciałbym skarżyć, ale to jest dosłowne nabijanie sobie licznika postów Jak coś zrobisz to wtedy napisz, a nie piszesz 2 razy :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 2 Listopada 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 No. BigShark załapałeś.Ale i tak nikt nie wie lub nie chce mi pomóc Krychu90: Daj najlepiej gmd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 with(instance_nearest(drzewo)) hp-=1 drewno+=1 ? Ranma_man: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 2 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 No. BigShark załapałeś.Ale i tak nikt nie wie lub nie chce mi pomóc Krychu90: Daj najlepiej gmd. O. Znalazłem podobne coś w przykładzieTU No i jak ten drwal podejdzie do drzewa to niech drzewo też traci życie. NO :) Ale to nie ma być kolizja tylko jak objekt jest blisko drzewa <{POST_SNAPBACK}> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Przecież w tym przykładzie nie ma kolizji z drzewem tylko jak jest blisko :boxed: :blink: if distance_to_object(Drzewo)<1 {PozX=x; PozY=y; Akcja='stoj';} if Akcja='stoj' if distance_to_object(Drzewo)<8 if Ilosc_zasobow<10 {Ilosc_zasobow+=0.05} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Jak dla mnie to powinno wyglądać tak (:P) : Obiekt ludka: W CREATE akcja=''; zasoby=0; W STEP if akcja='drzewo' { if zasoby=0 { if instance_exists(drzewo) { near=instance_nearest(x,y,drzewo); if point_distance(x,y,near.x,near.y)>5 { move_towards_point(near.x,near.y,2); } else if point_distance(x,y,near.x,near.y)<10 { zasoby+=1; with (near) { zasoby-=1; if zasoby<=0 { instance_destroy(); } } } } } else if zasoby=10 { if instance_exists(magazyn) { near=instance_nearest(x,y,magazyn); if point_distance(x,y,near.x,near.y)>5 { move_towards_point(near.x,near.y,2); } else if point_distance(x,y,near.x,near.y)<10 { global.magazyn_drzewo+=zasoby; zasoby=0; } } } } Obiekt drzewo: W CREATE zasoby=100; Pisałem z pamięci. Może gdzieś jest błąd :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się