Skocz do zawartości

ustalenie broni "Nic"


Rekomendowane odpowiedzi

cześć ! mam pytanko i tak kod w create definiujący bron "nic" (puste ręce)

 

GML
weapon_name[ nic ] = 'Nic nie trzymasz w dloniach'

weapon_damage[ nic ] = 0

weapon_sound[ nic ] = snd_nic

weapon_time[ nic ] = 0

 

bullet_sprite[ nic ] = reamo

bullet_speed[ nic ] = 30

 

ammo_zapasowe[ nic ] = 1

ammo_wmagazynku[ nic ] = 0

pojemnosc_magazynka[ nic ] = 0

 

ladowanie_sound[ nic ] = snd_nic

ladowanie_length[ nic ] = 70

sprite_reload[ nic ] = reamo

sprite_luska[ nic ]=reamo

sprite_bron[ nic ]=sprite0

luska_sound[ nic ]=snd_nic

obiekt_mag[ nic ] =sl_ammo

 

i tu pada moje pytanie :

jak w tej zmiennej ustalić ilość ammo aby nie była ona rysowana w draw ani nie kończyło się ammo (bo chyba ręka nie może nam się skończyć :D )

chodzi o to że nie chce mieć ammo w tej zmiennej ale ilość ammo nie może wynosić 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam. Po prostu masz jakąś tam zmienną przechowującą aktualną broń to sprawdzaj, czy nie jest usta - jeśli tak, to jej nie maluj itp.

 

GML
if(global.act_weapon == "")

{

//nie maluje

}

else

{

//maluje bron...

}

 

Bo bez sensu deklarować te wszystkie zmienne, skoro i tak nie zostaną użyte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo bez sensu deklarować te wszystkie zmienne, skoro i tak nie zostaną użyte...

A może sensowne jest klikanie ignore przy każdym stepie z powodu nieistniejącego indexu tablicy?

 

napisałeś najgorsze co można zrobić - przechowywać aktywną broń jako string...

 

powinno być:

GML
if ( bron != nic )

{

draw_text( xx - 15 , yy + 45 , weapon_name[ bron ] )

//i reszta rysowania...

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...