Skocz do zawartości

Zablokowane Jak zrobić otwieranie muzyki w odpowiednich momentach.


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o to, że jak bohater będzie w pobliżu wroga ma się włączyć jakiś posępny kawałek, a jak będzie sobie spacerował ma być sympatyczna muzyka. Jak to zapisać w kodzie? Bo coś nie wychodzi...

 

Wogóle GM 6.1(nie wiem jak 7.0) wycisza muzykę jeśli są jakieś mp3 odtwarzane(use multimedia player to play music). O co chodzi? Z mp3 nie wyjdzie?

 

Proszę o jakieś propozycje :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mp3 to nie wiem, nigdy nie używałem dźwięku w grach :P Jedynie znam kilka podstawowych funkcji...

 

Co do tematu:

 

GML (objhero Step)
ins = instance_nerest(x, y, obj_wrog); //Pobieram id najbliższego wroga

if(point_distance(x, y, ins.x, ins.y) <= dystans)

{

//zla muzyka

}

else

{

//dobra mzyka

}

Chyba rozumiesz kod ;)

Jeśli wrogów ma być więcej no to lepsza pętla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki to jakaś perspektywa. Nie rozumeim tylko dlaczego jeśli mp3 jest odtwarzane przez "odtwarzacz" w grze i leci jakaś nutka i nagle jakiś będzie dźwięk (np. uderzenie mieczem) to muzyka przestaje grać! Tak jakby ten "odtwarzacz dostał nowy dźwięk i się zresetował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mp3 to nie wiem, nigdy nie używałem dźwięku w grach :P Jedynie znam kilka podstawowych funkcji...

 

Co do tematu:

 

GML (objhero Step)
ins = instance_nerest(x, y, obj_wrog); //Pobieram id najbliższego wroga

if(point_distance(x, y, ins.x, ins.y) <= dystans)

{

//zla muzyka

}

else

{

//dobra mzyka

}

Chyba rozumiesz kod ;)

Jeśli wrogów ma być więcej no to lepsza pętla...

Błąd, powinno być instance_narest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki to jakaś perspektywa. Nie rozumeim tylko dlaczego jeśli mp3 jest odtwarzane przez "odtwarzacz" w grze i leci jakaś nutka i nagle jakiś będzie dźwięk (np. uderzenie mieczem) to muzyka przestaje grać! Tak jakby ten "odtwarzacz dostał nowy dźwięk i się zresetował.

a odtwarzałeś kiedyś w jakimś odtwarzaczu typu winamp, wmp dwa utwory na raz? Pozostaje tylko konwersja na ogg (+ supersound.dll) ewentualnie wav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a odtwarzałeś kiedyś w jakimś odtwarzaczu typu winamp, wmp dwa utwory na raz?

No raczej nie :) No cóż Game Maker ma swój odtwarzacz, nawet nie wiedziałem. Jak zapiszę dźwięki walki w wav, a muzykę w mp3 to nie będzie przerywać? Czy źle zrozumiałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if distance_to_object (wróg) < 200 && !sound_isplaying(muzyczka agresywna) then sound_loop(muzyczka agresywna); sound_stop(muzyczka łagodna) else if !sound_isplaying(muzyczka łagodna) sound_loop(muzyczka łagodna)

niewiem czy dobrze, pisze z pamieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if distance_to_object (wróg) < 200 &&

!sound_isplaying(muzyczka agresywna)

then

{

sound_stop(muzyczka łagodna);

sound_loop(muzyczka agresywna);

}

else

!sound_isplaying(muzyczka łagodna)

then

{

sound_stop(muzyczka agresywna);

sound_loop(muzyczka łagodna);

}

 

To powinno zadzialac, harv trocze namieszles -.- a do tego enterow nie dodales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...