Paqoo Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Chodzi o to, że jak bohater będzie w pobliżu wroga ma się włączyć jakiś posępny kawałek, a jak będzie sobie spacerował ma być sympatyczna muzyka. Jak to zapisać w kodzie? Bo coś nie wychodzi... Wogóle GM 6.1(nie wiem jak 7.0) wycisza muzykę jeśli są jakieś mp3 odtwarzane(use multimedia player to play music). O co chodzi? Z mp3 nie wyjdzie? Proszę o jakieś propozycje :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Z mp3 to nie wiem, nigdy nie używałem dźwięku w grach :P Jedynie znam kilka podstawowych funkcji... Co do tematu: GML (objhero Step) ins = instance_nerest(x, y, obj_wrog); //Pobieram id najbliższego wroga if(point_distance(x, y, ins.x, ins.y) <= dystans) { //zla muzyka } else { //dobra mzyka } Chyba rozumiesz kod ;) Jeśli wrogów ma być więcej no to lepsza pętla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Dobra dzięki to jakaś perspektywa. Nie rozumeim tylko dlaczego jeśli mp3 jest odtwarzane przez "odtwarzacz" w grze i leci jakaś nutka i nagle jakiś będzie dźwięk (np. uderzenie mieczem) to muzyka przestaje grać! Tak jakby ten "odtwarzacz dostał nowy dźwięk i się zresetował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 nie odtwarzaj uderzeń miecza z mp3 ani za pomocąodtwarzacza tylko normalnie z wbudowanego odtwarzacza GMa. Muzyka i dźwięki muszą być na różnych kanałach. Dźwięki jako WAV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Z mp3 to nie wiem, nigdy nie używałem dźwięku w grach :P Jedynie znam kilka podstawowych funkcji... Co do tematu: GML (objhero Step) ins = instance_nerest(x, y, obj_wrog); //Pobieram id najbliższego wroga if(point_distance(x, y, ins.x, ins.y) <= dystans) { //zla muzyka } else { //dobra mzyka } Chyba rozumiesz kod ;) Jeśli wrogów ma być więcej no to lepsza pętla... Błąd, powinno być instance_narest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Błąd, powinno być instance_narest. blad powinno byc instance_nearest ;) aha, a co do mp3, GM odtwarza mp3 w oddzielnym odtwarzaczu niz dzwieki wav, w gm 7 ten problem widac zostal naprawiony ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Dobra dzięki to jakaś perspektywa. Nie rozumeim tylko dlaczego jeśli mp3 jest odtwarzane przez "odtwarzacz" w grze i leci jakaś nutka i nagle jakiś będzie dźwięk (np. uderzenie mieczem) to muzyka przestaje grać! Tak jakby ten "odtwarzacz dostał nowy dźwięk i się zresetował. a odtwarzałeś kiedyś w jakimś odtwarzaczu typu winamp, wmp dwa utwory na raz? Pozostaje tylko konwersja na ogg (+ supersound.dll) ewentualnie wav Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 a odtwarzałeś kiedyś w jakimś odtwarzaczu typu winamp, wmp dwa utwory na raz? No raczej nie :) No cóż Game Maker ma swój odtwarzacz, nawet nie wiedziałem. Jak zapiszę dźwięki walki w wav, a muzykę w mp3 to nie będzie przerywać? Czy źle zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 TAk, wtedy powinno dzialac ;) Probowalem na gm 6 trail Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 co to jest trail? x_X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/Trial_(licencja_oprogramowania) ;/ literowka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 GM6 nie ma trial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 nie ma takiego czegoś jak gm 6.1 trial x_X on jest freeware... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Nie wiem, czy opłaca się modzić tym supersound.dll, czy jak go tam zwali... Postaram się zrobić dźwięki w wavach, a nie mp3. Chyba sobie już poradzę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 a jak zrobic zeby jakis dzwiek był zapetlany, tzn leciał w kółko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 9 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 sound_loop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 9 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Ale jak wstawiam kod w step to mi blokuje się gra :| Jaki mam warunek postawić? Napisałem jeśli nie gra dźwięk i nie działa. Nie wiem o co chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 12 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 HALO? Odświeżam! Nikt nie ma pomysłów? Bo chcę zrobić żeby podczas walki była agresywna muzyka, a normalnie spokojna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 GML if distance_to_object (wróg) < 200 && !sound_isplaying(muzyczka agresywna) then sound_loop(muzyczka agresywna); sound_stop(muzyczka łagodna) else if !sound_isplaying(muzyczka łagodna) sound_loop(muzyczka łagodna) niewiem czy dobrze, pisze z pamieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 GML if distance_to_object (wróg) < 200 && !sound_isplaying(muzyczka agresywna) then { sound_stop(muzyczka łagodna); sound_loop(muzyczka agresywna); } else !sound_isplaying(muzyczka łagodna) then { sound_stop(muzyczka agresywna); sound_loop(muzyczka łagodna); } To powinno zadzialac, harv trocze namieszles -.- a do tego enterow nie dodales Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 12 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Tak jest ok. Lekko przerobiłem kod. if distance_to_object (atak_npc) < 200 {sound_stop(waterp); if !sound_isplaying(fighting){sound_loop(fighting)};} else if !sound_isplaying(waterp){sound_stop(fighting);sound_loop(waterp);} Dzięki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi