Skocz do zawartości

Ślad pocisku i obrót ludzika


Maximal

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa pytanka:

 

1. Chciałbym zrobić ślad po lecącym pocisku (efekt jak w Matrixie). W mojej grze jest ludzik i celownik sterowany myszką. Myśle że ten ślad mógłby być z obiektów np. małych kółeczek (ale nie wiem czy to sie da zrobić :P ). A i jeszcze ten ślad ma znikać po chwili.

 

2.Ten temat był gdzieś poruszany ale nie mogę go znaleźć: Mam ludzika i jak kursor jest po jego prawej stronie, to ludzik jest zwrócony w prawo, a jak jest po lewej to zwrócony w lewo (chodzi o platwormowke). To pewnie dla was łatwe, ale ja jestem zupełny noob co do GMLa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzał:

Zrób nowy objekt, np object_slad; po każdym strzale niech będzie tworzony przez pocisk; daj mu jako sprita jakąś małą plamkę, np 30x3;

W jego CREATE daj kod:

sprite_angle=instance_nearest(x,y,object_pocisk).direction;
alarm[0]=100;   // czas, po jakim objekt zniknie

W STEP:

image_xscale=distance_to_object(object_pocisk)/30;
image_alpha-=0.02;

W ALARM[0]:

instance_destroy();

Obrót w kierunku kursora:

W STEP ludzika, który będzie obracany:

if (mouse_x>=x)
  {
  sprite_index=sprite_ludzik_obrocony_w_prawo;
  }
else
  {
  sprite_index=sprite_ludzik_obrocony_w_lewo;
  }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...