Maximal Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Dwa pytanka: 1. Chciałbym zrobić ślad po lecącym pocisku (efekt jak w Matrixie). W mojej grze jest ludzik i celownik sterowany myszką. Myśle że ten ślad mógłby być z obiektów np. małych kółeczek (ale nie wiem czy to sie da zrobić :P ). A i jeszcze ten ślad ma znikać po chwili. 2.Ten temat był gdzieś poruszany ale nie mogę go znaleźć: Mam ludzika i jak kursor jest po jego prawej stronie, to ludzik jest zwrócony w prawo, a jak jest po lewej to zwrócony w lewo (chodzi o platwormowke). To pewnie dla was łatwe, ale ja jestem zupełny noob co do GMLa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Strzał: Zrób nowy objekt, np object_slad; po każdym strzale niech będzie tworzony przez pocisk; daj mu jako sprita jakąś małą plamkę, np 30x3; W jego CREATE daj kod: sprite_angle=instance_nearest(x,y,object_pocisk).direction; alarm[0]=100; // czas, po jakim objekt zniknie W STEP: image_xscale=distance_to_object(object_pocisk)/30; image_alpha-=0.02; W ALARM[0]: instance_destroy(); Obrót w kierunku kursora: W STEP ludzika, który będzie obracany: if (mouse_x>=x) { sprite_index=sprite_ludzik_obrocony_w_prawo; } else { sprite_index=sprite_ludzik_obrocony_w_lewo; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 22 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 dzieks, obrót dziala znakomicie. ale co do śladu pocisku: czy ten kod nie jest tylko dla zarejestrowanej wersji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 możesz zrobić inaczej: tworzysz obiect_slad przy wystrzeleniu pocisku; obiekt ma jako sprite mały ślad po pocisku; obiect_slad w create ma: my_object=instance_nearest(x,y,object_pocisk); alarm[0]=100; w step: x=my_object.x; y=my_object.y; w alarm[0]: instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 22 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 Zakol, testuje twoj kodzik. Tylko napisz mi co to jest ten my_object. Sorry za problem. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 my_object to nazwa lokalna objectu. Tak samo jak nazywasz zmianne (np. can_shot) tak samo mozesz sobie nazwac object, sprite i co tam sie jeszcze da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 22 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 dobra, to to ja wiem :D Ale nazwe którego obiektu mam tam wstawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 22 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2005 jest: my_object=instance_nearest(x,y,object_pocisk); zmieniasz tylko object_pocisk i zamiast niego dajesz nazwe obiektu pocisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 23 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 dobra, dziala, ale jak zrobić żeby tych sladow bylo więcej? EDIT Jeszcze jedno: jak ja mam ustawione ze pocisk sie niszczy przy kolizji ze scianą i w to gram, to przy kolizji wyskakuje mi błąd: Error in code at line 1: x=my_object.x at position 13: Unknow variable x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radSun Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 Przed x=my_object.x dodaj: if instance_exists(my_object) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 23 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 radSun@ To nic nie daje :crying: Wyskakuje mi ten sam błąd! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 23 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 Musi coś dać! if instance_exists(my_object) { x=my_object.x; y=my_object.y; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 23 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2005 dzieks, dzala piknie :thumbsup: A jak zrobic więcej tych śladów, tzn. żeby od ludzika do miejsca zniszczenia pocisku zostawała przez chwile taka linia ze śladów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się