Skocz do zawartości

Problem z podążaniem obiektu i kilka Pytań


nerspeed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam następujący problem, otóż mam, załóżmy obiekt obj_noname_01 i chcę, że jeśli będzie w dystansie 1 pix od obiektu obj_noname_02, to obj_noname_01 będzie na obiekcie obj_noname_02, ale cały czas stał w miejscu, a nie ruszał się, jeśli ruszy sie bohater. wiem, to jest w FAQ,

GML
x = view_xview[0];

y = view_yview[0];

ale obiektów obj_noame_02 będzie dużo, i wtedy jak to zrobic, skoro obiekty będą te same??jeśli napiszesz tam te "x = view_xview[0] y view_yview[0]" i tam plus pixele, to to będzie dobre, ale do jednego tego obiektu, a nie chce mi się robić 30 takich samych obiektów, i dal każdego inaczej trochę te view'y. To by było masę roboty, a ja bym chciał to zrobić w jednym obiekcie. I pytanie, jeśli wpiszę do obj_noname_01

GML
x = obj_noname_02.x;

y = obj_noname_02.y;

to czemu one, jeśli poruszy się bohater, to one nie nadążają?? Pilnie proszę o pomoc i starałem się szukać na forum, ale nie za bardzo wiem jak ten problem nazwać więc proszę o wyrozumiałość.

EDIT

Dobra, wszystko robie od początku, czy ktoś mógłby mi podać przykład lpecaka ala might and magic, czyli, że jest siaka 32x32 i tam itemy można kłaść i można je spokojnie przemieszczać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię coś ala backpack, i chce że jeśli jakiś item będzie w odległości 1pix od obiektu, który będzie slotem w backpacku, to żeby pozycja itema była równa pozycji tego slotu w backpacku, i oczywiście podążała za ekranem ale żeby nadążało(żeby ten item sie nie ruszał jeśli idę np. w lewo, a jak "stopuje" to dopiero wraca na swoje miejsce, robi mi taki efekt, jakby nie nadążało). Mam nadzieję że rozumiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, ale niestety zawsze nie będzie nadążać bo step wykonuje się za powoli. W obiekcie tych itemów daj wszystko tak jak masz z tym pojawianiem na view, tylko dodaj jeszcze to samo w draw np.

x=plecak1.x

y=plecak1.y

a w draw do tego

draw_sprite(view_xview[0].x, view_yview[0].y......

[nie kopiuj tego wyżej, bo pisałem to z pamięci i nie jest dobre, w każdym razie już wiesz o co chodzi]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...