Piedro Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Nie wiem jak zrobić ruchome kładki w "Froggerze" one mają przeskakiwać co 16 pikseli. proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 one mają przeskakiwać co 16 pikseli. y+=16 i y-=16 ? ;o btw nie opisałeś tego zbyt dokładnie swojego problemu, więc ciężko pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 tak zrobiłem, ale one za szybko się przesuwają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 To daj w create: GML alarm[0]=50 Alarm[0]: GML alarm[0]=50 x+=16 y+=16 I powinno działać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 create: GML alarm[0]=room_speed*liczba sekund alarm 0: GML alarm[0]=room_speed*liczba sekund x+=16 @up: zle - wtedy sie bedzie poruszac po ukosie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 @Wezyr: Nie nie będzie działać, bo ciągle będzie się przesuwało w prawo najłatwiej jak dla mnie to zrobić tak: GML //w create direction=0 alarm[0]=50 //w stepie speed=0.1 //w alarm[0] direction-=180 alarm[0]=50 E: Aha, już chyba domyślam się co to za gierka ;o ehh, tak więc niepotrzebny jest ten mój post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 działa tylko, że skacze raz EDIT: poradziłem sobie dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 A niema skakac w prawo ? No to źle go zrozumiałem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 mam kolejny problem: zrobiłem że gdy żaba wchodzi na kładkę to i tak umiera bo pod nią jest woda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2008 w kolizji żaby z wodą: GML if !place_meeting(x,y,kladka) { // Kod na zabicie żaby czy co tam wolisz } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 nie o to mi chodzi. Chciałem zrobić ruchome kładki w lewo i w prawo. W roomie obiekt "ledge"(kładka) jest nad obiektem woda i żaba mi ginie. jak zrobić "wyłączenie" sprawdzania kolizji jeżeli obiekt "frogger" styka się z obiektem "ledge"???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Możesz wyłączyć wszystko co masz w evencie collision np tak: if frooger="styka sie xD z ledge" {exit;} ważne żeby ten wiersz był pierwszy w evencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 nie o to mi chodzi. A sprawdzałeś wogóle, czy działa <_< więc potwórzę jeszcze raz: W kolizjizji żaby z wodą: GML if !place_meeting(x,y,kladka) //jeżeli żaba nie znajduje się na kładce { //to instance_destroy() //żaba ginie } hmm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 moje kładki mają 16px szerokości i 48px długości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 moje kładki mają 16px szerokości i 48px długości i co z tego? o.O Sprawdzałeś wogóle to co Ci podałem? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 tak wpisałem ten kod w obiekcie "froggy" i evencie "collision water" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 A żaba ginie kiedy styka się z wodą? Bo jeśli tak to daj solid kładki na true żeby nie "spadała"do wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 albo przed kodem lenina masz kod na niszczenie zaby (moze zapomniales usunac czy cus :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 te kładki są ruchome, więc może dlatego. Sam nie wiem. Poddaje się z tą grą. EDIT: to się dzieje z góry i mam inny pomysł thx za pomoc. Zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi