Skocz do zawartości

wyginanie sprita


trolu122

Rekomendowane odpowiedzi

czy mozna w drawie zrobic takie wyginanie sprita? chodzi o to że chciałbym zrobić losowe wyginanie sie zboża na wietrze i żeby to ładnie wyglądało, prosty badyl na directionie nie wygląda za ciekawie losowa animacja też :P mozna wiec tak powyginac elegancko sprita w drawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem kłosów bedzie sporo całe pole i chciałbym zeby każdy wyginal sie inaczej,

hmm a widziałeś kiedyś pole gdzie każdy kłos wygina się inaczej? ;o

bo jak dla mnie zazwyczaj ustalone jest to od siły i kierunku wiatru, więc?

 

Wydaje mi się, że jak zrobisz tylko w lewo i prawo to źle nie będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć pole i każdy kłos ma być oddzielnie w dodatku z zaawansowanym drawem który napewno spowolni grę to powodzenia :) Animacja najlepsza ! ale ustalona... i najlepiej kilka(naście)(dziesiąt) kłosów w jednym spricie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w create

spid=0.2+random(0.6)

image_angle=-10+random(20)

akcja=choose(0,1)

 

w step

if akcja = 0

{

if image_angle > 10

image_angle+=spid

else

{

akcja=1

spid=0.2+random(0.6)

}

}

 

if akcja = 1

{

if image_angle < 1

image_angle-=spid

else

{

akcja=0

spid=0.2+random(0.6)

{

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha powinno być

 

if akcja = 1

{

if image_angle < 10

image_angle-=spid

else

 

no musi działać nawet to co pisalem wczesniej, zrób jakieś siano z samym tym bez innego kodu i zobaczysz co i jak. to nie w drawie w tylko w stepie jedzie w drawie nic nie majstruj to sie nie zepsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpaliłem raz. nic sie nie dzieje poza tym ze kłosy są poodchylane jedne w lewo drugie w prawo i tak każdy inaczej.

 

odpalam drugi raz. jeden kłos kręci sie jak wskazówka od zegara reszta stoi jak napisałem wyżej :D

 

no i tak jest że wszystkie albo stoją albo jeden sie kreci jak głupi reszta stoi :P

 

wkleiłem to co podał propa w drawie nic nie majstrowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie dzieje poza tym ze kłosy są poodchylane jedne w lewo drugie w prawo i tak każdy inaczej.

teoretycznie to wlasni tak mialo wyglądać. przy odpowiedniej ilości tych kłosów na jednym spricie to fajnie wygląda, mniej więcej jak krzaczury w souljah albo siano w spartanie, tylko uproszczone nieco

eee

edit

powinny sie gibać cały czas, napewno to w step dałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci coś napiszę... poczekaj chwilę. ;)

EDIT:

Ok, miał być przykład ale dam sam kod bo jest w miarę krótki. :P Jedyne co masz zrobić to sprita o nazwie 'spr' oraz jakiś obiekt do którego wpakujesz ten kod.

Więc tak.

Create:

 

// Zmienne które są niezbędne do 'falowania'.
a = 0;
p = 0;

 

Step:

 

// Obliczenia do 'falowania' tekstury.
p += 5;
a = sin(degtorad(p))*40;

Draw:

 

draw_set_color(c_white); // Nadajemy kolor rysowaniu.


draw_primitive_begin_texture(pr_trianglestrip,spr); // Rysujemy teksturę...
// I nadajemy punkty określając ich pozycje.

  // Lewo górny róg.
  draw_vertex_texture(x+a,y,0,0);

  // Lewo dolny róg.
  draw_vertex_texture(x,y+100,0,1);

  // Prawo górny róg.
  draw_vertex_texture(x+100+a,y,1,0);

  // Prawo dolny róg.
  draw_vertex_texture(x+100,y+100,1,1);

  
draw_primitive_end(); // Zakończenie rysowania tekstury. (czyli restart)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

a mozna prosic na image_angle? ruch jest płynniejszy i lepiej wygląda

paztym nie działa ;/

sorry nie dałem drawa

ale nie ma takiego kątu -20 ;/

 

ok mam :D zrobiłem direction 90 zasięg od 110 do 70 tylko w drawie direction-90 i jest :D

ale jakby ktos mógł podać na image_angle byłoby jeszcze lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...