trolu122 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 czy mozna w drawie zrobic takie wyginanie sprita? chodzi o to że chciałbym zrobić losowe wyginanie sie zboża na wietrze i żeby to ładnie wyglądało, prosty badyl na directionie nie wygląda za ciekawie losowa animacja też :P mozna wiec tak powyginac elegancko sprita w drawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 image_xscale i image_yscale potem drawujesz GML draw_sprite_ext tam w miejsce xscale i yscale wpisujesz te 2 zmienne i juz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 A nie łatwiej zrobić dwie animacje: jedna kołysanie w lewo druga w prawo, ustawić zbożu losowanie sprite (jeden z tych dwóch) i po zakończeniu animacji zmieniać sprite na drugi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 no nie wiem kłosów bedzie sporo całe pole i chciałbym zeby każdy wyginal sie inaczej, bo jak czesc sie powygina w lewo czesc w prawo to i tak nie bedzie fajnie a ma byc za*eb*ści* :D żeby gracz czuł sie jak na polu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 no nie wiem kłosów bedzie sporo całe pole i chciałbym zeby każdy wyginal sie inaczej, hmm a widziałeś kiedyś pole gdzie każdy kłos wygina się inaczej? ;o bo jak dla mnie zazwyczaj ustalone jest to od siły i kierunku wiatru, więc? Wydaje mi się, że jak zrobisz tylko w lewo i prawo to źle nie będzie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Jak chcesz mieć pole i każdy kłos ma być oddzielnie w dodatku z zaawansowanym drawem który napewno spowolni grę to powodzenia :) Animacja najlepsza ! ale ustalona... i najlepiej kilka(naście)(dziesiąt) kłosów w jednym spricie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 mam dobry humor. moge zrobic animowany renderek zboza z boku. jak skoncze to tu wrzuce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Poczytaj o rysowaniu za pomocą primitives. Tu masz tutoriala napisanego przez RaistlinBlackRobe: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=10579 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 w create spid=0.2+random(0.6) image_angle=-10+random(20) akcja=choose(0,1) w step if akcja = 0 { if image_angle > 10 image_angle+=spid else { akcja=1 spid=0.2+random(0.6) } } if akcja = 1 { if image_angle < 1 image_angle-=spid else { akcja=0 spid=0.2+random(0.6) { } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 coz nie wyszlo idealnie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 propa zrobiłem to co podałes i nic sie nie dzieje ;p co to miało być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 acha powinno być if akcja = 1 { if image_angle < 10 image_angle-=spid else no musi działać nawet to co pisalem wczesniej, zrób jakieś siano z samym tym bez innego kodu i zobaczysz co i jak. to nie w drawie w tylko w stepie jedzie w drawie nic nie majstruj to sie nie zepsuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 @Propa: a gdzie rysowanie sprita(draw_sprite_ext)? może on se nie rysuje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 A po co rysowanie sprita? Jeżeli nic nie ma w drawie, to jest mu to nie potrzebne.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 odpaliłem raz. nic sie nie dzieje poza tym ze kłosy są poodchylane jedne w lewo drugie w prawo i tak każdy inaczej. odpalam drugi raz. jeden kłos kręci sie jak wskazówka od zegara reszta stoi jak napisałem wyżej :D no i tak jest że wszystkie albo stoją albo jeden sie kreci jak głupi reszta stoi :P wkleiłem to co podał propa w drawie nic nie majstrowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 nic sie nie dzieje poza tym ze kłosy są poodchylane jedne w lewo drugie w prawo i tak każdy inaczej. teoretycznie to wlasni tak mialo wyglądać. przy odpowiedniej ilości tych kłosów na jednym spricie to fajnie wygląda, mniej więcej jak krzaczury w souljah albo siano w spartanie, tylko uproszczone nieco eee edit powinny sie gibać cały czas, napewno to w step dałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 tak. własnie przypomniały mi sie kłosy w sparcie tam to ładnie wyglądąło ;] mógłbyś zrobić przykład ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Ja ci coś napiszę... poczekaj chwilę. ;) EDIT: Ok, miał być przykład ale dam sam kod bo jest w miarę krótki. :P Jedyne co masz zrobić to sprita o nazwie 'spr' oraz jakiś obiekt do którego wpakujesz ten kod. Więc tak. Create: // Zmienne które są niezbędne do 'falowania'. a = 0; p = 0; Step: // Obliczenia do 'falowania' tekstury. p += 5; a = sin(degtorad(p))*40; Draw: draw_set_color(c_white); // Nadajemy kolor rysowaniu. draw_primitive_begin_texture(pr_trianglestrip,spr); // Rysujemy teksturę... // I nadajemy punkty określając ich pozycje. // Lewo górny róg. draw_vertex_texture(x+a,y,0,0); // Lewo dolny róg. draw_vertex_texture(x,y+100,0,1); // Prawo górny róg. draw_vertex_texture(x+100+a,y,1,0); // Prawo dolny róg. draw_vertex_texture(x+100,y+100,1,1); draw_primitive_end(); // Zakończenie rysowania tekstury. (czyli restart) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 nie wiem czemu za teksture bierze zupełnie inny sprit, a jak skasuje sprit spr to bierze jakiś background :/ ale sie buja :P jednak wolałbym chyba to propy, bardziej by pasowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 20 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 jak to jest z tim image_angle? tak jak z directionem ze jest od 0 do 360 czy jakos inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 tak samo jak direction - chodzi o koło. 360 jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 20 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 GML if akcja = 0 { if image_angle > 10 or image_angle >350 image_angle+=spid else { akcja=1 spid=0.2+random(0.6) } } if akcja = 1 { if image_angle >10 or image_angle >350 image_angle-=spid else { akcja=0 spid=0.2+random(0.6) } } to czemu nie dizała/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Może dla tego, że jeżeli image_angle jest mniejsze niż 10 i większe niż 350 to zmienna 'akcja' zmienia Ci się ciągle między 0 a 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 no dobra to jak mam ustawic zeby lecialo w lewo jak dojdzie do 10 stopni w prawo jak dojdzie do 350 znowu w lewo itd? kombinowałem z tymi wartosciami ale albo stoi w miejscu albo kreci sie w jedna strone ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 23 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 pomoze mi ktos ustawic te wartosci ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 GML w create: kier=0; (lub 1) w setp if (direction > 20){kier=0;}// 20 o -20 zasieg wychylu w stopniach if (direction < -20){kier=1;} if (kier == 1){direction+=4;} if (kier == 0){direction-=4;} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 23 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 a mozna prosic na image_angle? ruch jest płynniejszy i lepiej wygląda paztym nie działa ;/ sorry nie dałem drawa ale nie ma takiego kątu -20 ;/ ok mam :D zrobiłem direction 90 zasięg od 110 do 70 tylko w drawie direction-90 i jest :D ale jakby ktos mógł podać na image_angle byłoby jeszcze lepiej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 argh sorry, ten skrypcik pierwotnie zamiast direction operowal zmienna "dir", ktora byla dodawana do direction tak aby obiekt majtal sie na lewo i prawo niezaleznie od swojego kierunku image_nagle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 24 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 a na image_angle bedzie to ładniej wyglądąło? bo myslałem ze na directionie nie mozna robic części dziesiętnych np 0.1 ale mozna :P bedzie jakaś różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się