Compi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Witam! Mam taki small problem, co zrobić jeżeli: if jakaś akcja { tutaj skrypt że przeciwnik sam się porusza o np 64 pixele w lewo i 64 pixele w prawo } Nie wiem jak to zrobić;/ Pathe?? Proszę o GML a nie przykłady. Pozdrawiam PATRZ 21 POST! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 GML if ( distance_to_object( player ) < 64 ) { if ( player.x < x ) { x+=64; } else if ( player.x > x ) { x-=64; } //else itp.itd. } hm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Na mój gust w swoim kodzie powinieneś wstawić znak ">". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 @up nie oto mi chodzi ;/ On ma się poruszać płynnie i np. że poruszy się w lewo a potem (gdy bedzie na lewo) znów w prawo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 GML { if x!=player.x move_towards_point(player.x,y,4) else move_towards_point(player.y,x,4) } Krótka modyfikacja tego kodu i powinieneś uzyskać to, czego oczekujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 On ma się poruszać płynnie i np. że poruszy się w lewo a potem (gdy bedzie na lewo) znów w prawo! no to zmień na x+=1 i będzie płynnie x_X Albo napisz bardziej zaawansowany system, poza tym znajdź mój przykład interaktywnych tilesów, tam jest chyba poruszanie o jakie ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Nie rozumiecie mnie. "goomba" to przeciwnik i goomba ma się sam poruszać bez interakcji z player np. gdy nie ma go w roomie i to żeby się dalej poruszał samoczynnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Ale jak on ma się poruszać? Po ścieżce? W lewo i w prawo do określonej odległości? A może ma zawracać kiedy zobaczy przepaść lub przeszkodę? Opisz żesz dokładnie problem! :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Chodzi ci o spacerowanie? Jeśli tak, to w CREATE dajesz: alarm[0] = 1; speed = 4; I w Alarmie0 dajesz cuś takiego: direction = random(360); alarm[0] = room_speed * 1.5; Co półtorej sekundy obiekt będzie zmieniał kierunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 @Platyna ok. Chodzi po platformie i gdy widzi przepaść idzie dalej. Np. Gdy pójdzie w lewo to gdy tam dojdzie wraca tam skąd przybył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 https://gmclan.org/up506_11_goomba.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 @jakim Mówiłem że mają także wchodzić w przepaść np. postawiłem go na 39x39 a on sam ma 40x40 to zaczął się trzęść! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 To po prostu usuń ten warunek i ustaw grawitację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 grawitacje ma a wogule jaki warunek To jedny kod: if !place_free(x+dir,y) { x+=dir } else { dir*=-1 x+=dir } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 https://gmclan.org/up506_11_goomba.html Zmieniłem powyższy na ten: GML x+=dir if place_free(x,y) gravity=.2 else {gravity=0; speed=0;} O to chodziło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Problem rozwiązany, teraz mam inny: Animacja składająca się z 4 spritów dla "tutrles1" t1 i t2 dla lewej strony a t3 i t4 dla prawej. Jak zrobić że gdy idzie w lewo to jest animacja t1 i t2 a gdy w prawo to t3 i t4?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Animacja składająca się z 4 spritów dla "tutrles1" t1 i t2 dla lewej strony a t3 i t4 dla prawej. Jak zrobić że gdy idzie w lewo to jest animacja t1 i t2 a gdy w prawo to t3 i t4?? Super a szukać nie umiesz <_< GML //w evencie wciśnięcia klawisza w lewo sprite_index=t1 //ITD!!!! btw to niby w jaki sposób chcesz ustawić dwa sprity jednemu obiektowi naraz? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 nie rób oddzielnej animacji dla lewo i prawo. Zrób jedną animacje e lewo a gdy jest wprawo do odwracaj sprite za pomocą image_xscale=-1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 lenin, turtles to npc nie gracz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2008 A jaki masz kod na poruszanie turtlesa? Jak ten co podał Matthew to daj w stepie GML if direction>=90 && direction<270 sprite_index=sprite_w_lewo else sprite_index=sprite_w_prawo A jak masz jakiś inny to podaj, bo zgadywać to mi się nie chce ;| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu. Robie obiekt goomba i ten obiekt ma grawitacje równą 0.5, teraz chce zrobić aby spacerował do puki obiekt mario nie jest blizej o 200 pikseli. I Jeżeli będzie już w tej samej pozyjcy x to niech się nie trzęsie jak głupi! Chyba ktoś potrafi to zrobić? W ostateczności przyjmuje przykłady! Uwaga to jest platformówka a nie jakaś gra top-down! EDIT: Aha, jeżeli obiekt mario jest bliżej niż 200 pikseli to ma zanim chodził move_towards_point(obiekt2.x,obiekt2.y,szybkosc) ale tak żeby się nie trzęsł. Aha jak zrobić żeby dwa goombasy nie zajmowały tego samego miejsca! Gdy dam na nich solid to wchodzą jeden na drugiego i blokują droge ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się